#ZespolKolorowychSkarpetek – ruszyła druga ogólnopolska kampania społeczna z okazji światowego dnia zespołu Downa

Z okazji tegorocznego światowego dnia zespołu Downa ruszyła akcja społeczna pod hasłem #ZespolKolorowychSkarpetek, której celem jest uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne.
O autorze
2 min czytania 2020-03-18

Kampania realizowana jest w marcu br. z okazji światowego dnia osób z zespołem Downa. Główną jej osią jest spot obalający stereotypy związane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia. Znakiem rozpoznawczym kampanii jest hasztag #ZespolKolorowychSkarpetek.

W ramach kampanii przeprowadzone zostało badanie dotyczące społecznego odbioru osób z zespołem Downa. Jak pokazują jego wyniki, osoby z zespołem Downa spotykają się z sympatią i troską – tak odpowiedziało blisko 60% badanych. U 33% respondentów osoby z trisomią 21 budzą uczucia neutralne, u 34% współczucie, a 24% chętnie im pomoże. Jednak aż 18% spośród uczestników badania czuje zakłopotanie i zażenowanie na ich widok, a 6% strach. Co więcej, blisko 10% twierdzi, że tą wadą genetyczną można się zarazić.

Ponad połowa uczestników badania (55%) spotyka osoby z zespołem Downa, a 10% ma je w rodzinie i wśród znajomych. Zdecydowana większość (79%) badanych spotkała się z określeniem „Ty Downie” w sposób obraźliwy, w tym aż 95% w codziennym życiu, a 70% w internecie.

Większość z uczestników badania uważa, że osoby z zespołem Downa potrafią korzystać z Internetu (69%), mogą uczyć się w szkole (72%), pracować zarobkowo i uprawiać sport (po ok. 70%), jednak część respondentów (po ok. 12%) twierdzi, że tych aktywności osoby z Downem nie mogą wykonywać. Z kolei ok. 12-19% z pytanych uważa, że osoby te nie mają poczucia humoru i bywają agresywne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby włączyć się do akcji i okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną wystarczy udostępnić w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek.

Kampania realizowana jest pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani”. Spoty można obejrzeć w telewizji, w kanałach należących do TVP oraz w Internecie, między innymi w serwisach VOD.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nie masz skarpetek? Kup je w sklepie Many Mornings, zostań ambasadorem i wesprzyj Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2019 firma Many Mornings przeznaczy 21% zysku na wsparcie Stowarzyszenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Niezwykły projekt „Nie jestem z innej bajki” zwraca uwagę na problem braku akceptacji wśród społeczeństwa osób z zespołem Downa oraz powielania krzywdzących stereotypów na ich temat. W ramach akcji stworzono serię przepięknych zdjęć, w których dzieci i młodzież z zespołem Downa wystąpiły w roli bohaterów najpopularniejszych bajek.