Kryzys w komunikacji centrów handlowych w social mediach?

Kryzys w komunikacji centrów handlowych w social mediach?

W związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia, centra handlowe (te powyżej 2 tys. mkw) muszą funkcjonować w ograniczonym trybie. Statystyki pokazują, że wiele użytkowników przenosi się do sieci. Dlaczego zatem fanpage'e obiektów usługowo-handlowych milczą?

Czy to kryzys? W wielu centrach 90% contentu to promocje najemców, którzy w większości są dzisiaj zamknięci. Czy jest sposób na dobrą i ciekawą komunikację w obecnej sytuacji?

Z artykułu dowiecie się:

  • Jak zaangażować najemców do wspólnej komunikacji mimo zamkniętych lokali?
  • Co zrobić, aby nie stracić zaangażowania użytkowników?
  • Jakie tematy poruszać?
  • Czy warto angażować się w akcje społeczne?
  • Jak uniknąć kryzysu wizerunkowego?

Jak zaangażować najemców do wspólnej komunikacji mimo zamkniętych lokali?

Zamknięte lokale nie oznaczają wcale, że najemcy powinni zaprzestać komunikacji z klientami. Wręcz przeciwnie! To doskonały czas na budowanie relacji z marką i realizowanie celów wizerunkowych. Jak to zrobić? Warto zachęcić najemców do przygotowywania lub autoryzowania treści eksperckich, które mogą być przydatne dla klientów pozostających w domach. W tym czasie warto przemyśleć wdrożenie działań bardziej spontanicznych i naturalnych niż te prowadzone na co dzień.

Zobacz także: Strategia marketingowa centrum handlowego

Co zrobić, aby nie stracić zaangażowania użytkowników?

Tutaj nie ma rady, musimy pisać, postować, wymyślać działania. W innym przypadku, każdy dzień ciszy oznaczać będzie dla nas mniejsze zasięgi, gorszą ocenę naszego fanpage’a przez algorytmy Facebooka czy odwiedzalność stron. Oczywiście koronawirus jest „chodliwym” tematem, ale można łatwo popełnić błąd, który będzie skutkował kryzysem. Jeżeli mamy coś przekazać dot. pandemii, upewnijmy się, że są to pewne źródła.

Jakie tematy poruszać?

Inspiracji szukajmy w tym, co aktualnie interesuje naszych odbiorców. Jeśli większość z nich pozostaje w domu, spróbujmy odpowiedzieć na ich potrzeby np. udzielając wskazówek dotyczących kreatywnego spędzania czasu wolnego we własnych czterech kątach. Pamiętajmy też, aby na bieżąco informować klientów o tym, które lokale są otwarte i w jakich godzinach. Monitorowanie oczekiwań odbiorców i natychmiastowe reagowanie na ich potrzeby – to przepis na skuteczną komunikację, nie tylko w czasach epidemii.

Czy warto angażować się w akcje społeczne?

W miarę możliwości, warto jest angażować się w akcje społeczne, szczególnie w tak specyficznych okolicznościach jak obecne. Bądźmy przy tym naturalni i szczerzy, nie próbując na siłę osiągnąć celów biznesowych. Wspierajmy także inicjatywy najemców, a nawet lokalnych społeczności. Nasza aktywna postawa z pewnością nie pozostanie niezauważona.

Jak uniknąć kryzysu wizerunkowego?

Nie udostępniajmy fake newsów. Coś co wydaje się dobrym pomysłem na viral może obrócić się przeciw nam. Nie wdawajmy się w przepychanki słowne z hejterami (oni tylko czekają na okazję), a jeśli już się coś wydarzy to reagujmy szybko. Ważne jest też, aby mieć przygotowany plan komunikacji kryzysowej. Każdy z pracowników / bądź agencja powinny wiedzieć kto za co odpowiada i w jaki sposób.

 

Focus Agency to agencja marketingowa, która od lat dostarcza klientom zintegrowane rozwiązania w zakresie strategii i promocji marek oraz poszczególnych produktów, generując wzrost konwersji i sprzedaży. Wieloletnie doświadczenie w branży centrów handlowych, real estate i agriculture pozwoliło na wypracowanie rozwiązań marketingowych, które gwarantują klientom, pełne zadowolenie ze świadczonych usług oraz zwrot z inwestycji. Główne kompetencje Focus Agency to: strategia komunikacji, projektowanie i branding firm, media, brand activation, social media, PR i monitoring mediów.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij