73. Festiwal Filmowy w Cannes planowo miał rozpocząć się już 12 maja br. Jednakże z uwagi na rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa, organizatorzy podjęli decyzję o przeniesieniu wydarzenia na późniejszy termin.
Jednocześnie postanowili wesprzeć władze miasta w walce z wirusem i udostępnili główną siedzibę festiwalu, czyli Palais des Festivals – teraz tymczasowo mieści się tam ośrodek dla bezdomnych, a także ich psów.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Osoby potrzebujące, które szukają tam schronienia na czas pandemii, otrzymują nie tylko miejsce do spania, ale także ciepłe posiłki. Do dyspozycji mają też pokój rozrywek z telewizorami i grami komputerowymi oraz prysznice.
Natomiast dla psów przygotowano specjalne klatki kennelowe.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Jak poinformowała przedstawicielka władz miasta Cannes Dominique Aude-Lasset – codziennie w tymczasowym ośrodku nocuje od 50 do 70 osób. Co istotne, każdy wchodzący do budynku ma badaną temperaturę, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa tym miejscu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Australijska organizacja Beddown, która pomaga osobom potrzebującym, wpadła na nietypowy pomysł wykorzystania pustych miejsc parkingowych na parkingu podziemnym w Brisbane – przekształciła je w wygodne łóżka dla bezdomnych.
PS2
Po wnikliwym badaniu rynku oraz współpracy z bezdomnymi firma Ample Labs postanowiła stworzyć chatbota Chalmers, który pomaga osobom w potrzebie znaleźć miejsce do spania, a także punkty, w których otrzymają darmowy posiłek.
PS3
LinkedOut to francuska platforma społecznościowa, która nawiązuje do funkcjonalności LinkedIna, lecz jej główna misja jest nieco inna – projekt ma na celu pomóc osobom bezdomnym w znalezieniu pracy.
PS4
W grudniu 2018 roku w Sztokholmie pojawiły się 53 billboardy, które wskazują bezdomnym drogę do najbliższych schronisk w momencie, gdy temperatura sięgnie do minus siedmiu stopni.