Rusza EKOBAROMETR, czyli regularny pomiar eko-nastrojów Polaków

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Rusza EKOBAROMETR, czyli regularny pomiar eko-nastrojów Polaków

Projekt badawczy EKOBAROMETR, to cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennej życia.

EKOBAROMETR to projekt „2 w 1”:

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse
  • Pozwala na szerokie ujęcie wielu tematów w danym momencie za sprawą rozbudowanego narzędzia badawczego.
  • Umożliwia uchwycenie dynamiki nastrojów dzięki cyklicznemu charakterowi pomiaru.

Jaką problematykę poruszamy w pełnym raporcie?

  • Segmentacja Polaków według postaw, jakie reprezentują wobec kwestii ekologii
  • Diagnoza powszechności reklam ekologicznych
  • Określenie najpopularniejszych form promocji ekologicznej
  • Ocena efektywności poszczególnych trendów / akcji ekologicznych
  • Analiza percepcji działań ekologicznych, które wykorzystują dane branże/firmy
  • Ranking branż ze względu na siłę skojarzeń z działaniami ekologicznymi
  • Określenie poziomu znajomości i rozumienia pojęcia greenwashingu

I kwartał 2020 – Najważniejsze wnioski

Reklamy ekologiczne nie są powszechnie rozpoznawalne -–tylko co trzeci badany zadeklarował kontakt z taką reklamą.

Wśród najpopularniejszych form ekologicznej promocji najczęściej wskazywano na zmianę opakowania produktu (76%) oraz wykorzystanie ikon/symboli ekologicznych (72%). W drugiej kolejności wymieniano stosowanie nazw BIO / EKO – z taką formą promocji spotkało się przeszło 60% badanych.

Według respondentów rolnictwo, hodowla zwierząt i uprawa roślin najczęściej wykorzystują komunikowanie elementów ekologii (40%). Wysoki wynik może być tłumaczony rosnącym trendem na żywność organiczną, niemodyfikowaną.

Drugą pozycję w eko-rankingu branż zajęły napoje i woda (37% wskazań), a trzecie miejsce przypadło branży beauty (32%), związanej z produkcją i usługami kosmetycznymi.

Na tak wysokie wskazania dla wymienionych branż istotny wpływ mogą mieć skojarzenia konsumentów związane z coraz bardziej powszechnym stosowaniem nowych, bardziej ekologicznych opakowań, symboli i ikon ekologicznych oraz używaniem oznaczeń EKO i BIO, wynikających po części z konieczności spełniania standardów i wymogów prawnych, a po części z działań czysto marketingowych i promocyjnych.

Metodologia badania

Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-9.03.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono

847 ankiet z użytkownikami SW Panel. Projekt będzie miał charakter cykliczny, realizacja kolejnej fali planowana jest na przełom czerwca i lipca 2020 r..

Premiera pełnego raportu już w kwietniu br.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij