Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Rusza EKOBAROMETR, czyli regularny pomiar eko-nastrojów Polaków

Projekt badawczy EKOBAROMETR, to cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennej życia.
O autorze
1 min czytania 2020-03-31

EKOBAROMETR to projekt „2 w 1”:

  • Pozwala na szerokie ujęcie wielu tematów w danym momencie za sprawą rozbudowanego narzędzia badawczego.
  • Umożliwia uchwycenie dynamiki nastrojów dzięki cyklicznemu charakterowi pomiaru.

Jaką problematykę poruszamy w pełnym raporcie?

  • Segmentacja Polaków według postaw, jakie reprezentują wobec kwestii ekologii
  • Diagnoza powszechności reklam ekologicznych
  • Określenie najpopularniejszych form promocji ekologicznej
  • Ocena efektywności poszczególnych trendów / akcji ekologicznych
  • Analiza percepcji działań ekologicznych, które wykorzystują dane branże/firmy
  • Ranking branż ze względu na siłę skojarzeń z działaniami ekologicznymi
  • Określenie poziomu znajomości i rozumienia pojęcia greenwashingu

I kwartał 2020 – Najważniejsze wnioski

Reklamy ekologiczne nie są powszechnie rozpoznawalne -–tylko co trzeci badany zadeklarował kontakt z taką reklamą.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród najpopularniejszych form ekologicznej promocji najczęściej wskazywano na zmianę opakowania produktu (76%) oraz wykorzystanie ikon/symboli ekologicznych (72%). W drugiej kolejności wymieniano stosowanie nazw BIO / EKO – z taką formą promocji spotkało się przeszło 60% badanych.

Według respondentów rolnictwo, hodowla zwierząt i uprawa roślin najczęściej wykorzystują komunikowanie elementów ekologii (40%). Wysoki wynik może być tłumaczony rosnącym trendem na żywność organiczną, niemodyfikowaną.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drugą pozycję w eko-rankingu branż zajęły napoje i woda (37% wskazań), a trzecie miejsce przypadło branży beauty (32%), związanej z produkcją i usługami kosmetycznymi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na tak wysokie wskazania dla wymienionych branż istotny wpływ mogą mieć skojarzenia konsumentów związane z coraz bardziej powszechnym stosowaniem nowych, bardziej ekologicznych opakowań, symboli i ikon ekologicznych oraz używaniem oznaczeń EKO i BIO, wynikających po części z konieczności spełniania standardów i wymogów prawnych, a po części z działań czysto marketingowych i promocyjnych.

Metodologia badania

Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-9.03.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono

847 ankiet z użytkownikami SW Panel. Projekt będzie miał charakter cykliczny, realizacja kolejnej fali planowana jest na przełom czerwca i lipca 2020 r..

Premiera pełnego raportu już w kwietniu br.