Wielkie znaczenie wielkości - Grupa Ströer podsumowuje badanie percepcji kierowców Atlas

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wielkie znaczenie wielkości - Grupa Ströer podsumowuje badanie percepcji kierowców Atlas

Przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer badanie Atlas udowodniło bardzo wysoką skuteczność nośników 12x3 oraz 6x3. Wśród objętych nim, najpopularniejszych formatów OOH, czyli: 12x3, 6x3, Billboard, Super Scroll i Citylight, to właśnie 36- i 18-metrowe tablice okazały się najbardziej efektywne.

Udowodniono, że są najczęściej zauważane, przyciągają wzrok kierowcy na najdłuższy czas (np. 12x3 na 166,2 milisekund vs 17,0 milisekund w przypadku citylightów), podbijają spontaniczną i wspomaganą rozpoznawalność reklamy (odpowiednio 18 i 28% dla formatu 12x3 oraz 17 i 28% dla formatu 6x3), zaciekawienie marką, a także jej znajomość i wizerunek implicite. Formaty: 12x3 i 6x3 osiągnęły najwyższy poziom wskaźnika Ad Impact, czyli zbiorczego wyniku badanych parametrów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Podczas badania wykorzystano nowoczesny symulator jazdy pozwalający na wywołanie wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu oraz urządzenie eye-tracker śledzące ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę. Eye-tracker zwykle stosowany jest do niewielkich badań obejmujących maksymalnie 30 osób. W przypadku Atlasa wykonano aż 240 pomiarów.

Badanie Atlas trwało od lipca do października 2013 roku i objęło 1100 dorosłych, posiadających prawo jazdy osób. Uczestników podzielono na 12 grup, które zetknęły się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Badanie zrealizował instytut badawczy Millward Brown, a jego rezultatem będzie stworzenie oprogramowania pozwalającego na optymalizację kampanii OOH.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij