John Agwunobi obejmuje stanowisko dyrektora zarządzającego Herbalife Nutrition

Firma Herbalife Nutrition ogłosiła, że John Agwunobi awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego (CEO), zastępując Michaela Johnsona.
O autorze
1 min czytania 2020-04-06

John Agwunobi posiada idealne kompetencje do pełnienia nowej funkcji – przez całe swoje życie zawodowe działał na rzecz poprawy zdrowia ludzi, pracując jako lekarz, urzędnik rządowy i dyrektor wykonawczy. Agwunobi będzie odpowiedzialny za wyznaczenie strategii Herbalife Nutrition, nadzorując wszystkie inicjatywy mające na celu rozwój firmy w 94 krajach, w których prowadzi ona swoją działalność. Dzięki temu Herbalife Nutrition będzie mogła utrzymać niezmienną pozycję wiodącej firmy w branży odżywiania.

Od momentu dołączenia do firmy w 2016 r. Agwunobi pełnił szereg coraz bardziej odpowiedzialnych funkcji; ostatnio wyznaczał filozofię firmy jako wiceprezydent Herbalife Nutrition i dyrektor ds. zdrowia i odżywiania. Agwunobi może pochwalić się bogatym doświadczeniem zawodowym, zdobytym zarówno w sektorze publicznym, jak również prywatnym. Jako wiceprezes oraz dyrektor ds. zdrowia i wellness w Walmart, największej na świecie sieci sprzedaży detalicznej, kierował zespołem ponad 65 000 osób, przyczyniając się do wzrostu wartości firmy z 25 do ponad 30 miliardów dolarów.

W sektorze publicznym Agwunobi pełnił funkcję sekretarza zdrowia na Florydzie, a następnie admirała w korpusie Amerykańskich Służb Zdrowia Publicznego i asystenta sekretarza zdrowia w Departamencie Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych. Odpowiadał za promowanie profilaktyki i zdrowego trybu życia. Co więcej, nadzorował Centra Kontroli Chorób, Państwowe Instytuty Zdrowia, Agencję ds. Żywności i Leków, oraz wiele innych państwowych instytucji i programów zdrowotnych.

Zmiana nastąpiła także na stanowisku prezydenta Herbalife Nutrition, objętym przez Johna DeSimone, poprzednio pełniącego rolę wiceprezydenta i dyrektora strategicznego. DeSimon od 10 lat zajmował różne funkcje kierownicze w firmie, poznając ją od podszewki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj