Polski start-up pomaga seniorom w trakcie epidemii

Ze względu na stan epidemii wywołany przez koronawirus (SARS-CoV-2) i wysokie ryzyko zakażenia wśród osób starszych, platforma do zamawiania fachowców online usterka.pl postanowiła pomóc tej grupie Polaków właśnie w robieniu codziennych zakupów.
O autorze
2 min czytania 2020-04-09

Godziny wyłącznie dla seniorów (osób 65+) obowiązywały od 31 marca br. we wszystkich sklepach i hurtowniach w Polsce codziennie od godziny 10:00 do 12:00. Począwszy od 8 kwietnia br. część punktów handlowych tak jak np. hurtownie, apteki czy punkty lecznicze (w zakresie wydawania leków). Powodów takich decyzji jest wiele, gdyż jak zauważają przedstawiciele punktów sprzedaży handlowej, w czasie obowiązujących godzin dla seniorów, ich sklepy były prawie puste, a sprzedaż nie była realizowana. Kolejny problem jaki wskazują, to niejasno sprecyzowane zasady weryfikacji wieku młodszych klientów, którzy we wskazanych godzinach mają zakaz przebywania w sklepach – tutaj pojawiły się wątpliwości, co do zasadności okazywania dokumentu tożsamości.

Same „godziny dla seniorów” nie rozwiązują jednak głównego problemu, czyli wysokie zagrożenie dla zdrowia i życia osób starszych w obliczu koronawirusa. Badanie opublikowane pod koniec lutego w „Journal of the American Medical Association” wykazało, że aż 87% chorych, którzy zapadli na chorobę COVID-19 wywołaną przez wirus SARS-CoV-2, to grupa wiekowa 30–79 lat, a średni wiek pacjentów z chorobą COVID-19, u których rozwinął się zespół ostrej niewydolności oddechowej – poważna duszność wymagająca użycia respiratora – oszacowano na 61 lat. Kolejny istotny fakt, to wskaźnik śmiertelności osób zakażonych. W przypadku grupy wiekowej powyżej 80. roku życia, śmiertelność z powodu koronawirusa sięga niemal 15% – wynika z raportu Chińskiego Centrum ds. Kontroli i Profilaktyki Chorób (CCDC).

W odpowiedzi na stan zagrożenia, przedstawiciele platformy usterka.pl postanowili pomóc osobom starszym.

– Udostępniliśmy bezpłatną usługę zakupów dla seniorów. Każdy klient w grupie podwyższonego ryzyka ma możliwość poproszenia pracownika o wykonanie w jego imieniu zakupów spożywczych. Jest to odpowiedź na potrzebę unikania kontaktów z otoczeniem w takiej grupie osób – wyjaśnia Mateusz Idziński, founder & CEO usterka.pl.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Platforma umożliwia zamówić fachowca (hydraulika, elektryka, złotą rączkę czy serwis AGD) bez wychodzenia z domu. W trakcie trwania epidemii, koronawirusa gdzie muszą być przestrzegane najwyższe normy higieny i bezpieczeństwa, przedstawiciele usterka.pl postanowili pomóc właśnie seniorom w realizacji właśnie zakupów spożywczych. Jednocześnie zapewnia, że wprowadziła procedury bezpieczeństwa u swoich fachowców.

– Bez prądu lub z lejącą się pod zlewem wodą nie da się czekać dniami, tygodniami czy nawet miesiącami. Firma wyposażyła pracowników w środki dezynfekujące, a także powstały dodatkowe obostrzenia. Do klientów wyjeżdżają tylko i wyłącznie zdrowi pracownicy, niemający jakichkolwiek problemów zdrowotnych – dodaje Mateusz Idziński.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki takiej usłudze jak usterka.pl, starsze osoby mogą połączyć dwie opcje w jednym, czyli przy okazji naprawy, mogą zostać zrobione im zakupy spożywcze, a oni sami nie będą musieli wychodzić z domów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się