TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polski start-up pomaga seniorom w trakcie epidemii

Ze względu na stan epidemii wywołany przez koronawirus (SARS-CoV-2) i wysokie ryzyko zakażenia wśród osób starszych, platforma do zamawiania fachowców online usterka.pl postanowiła pomóc tej grupie Polaków właśnie w robieniu codziennych zakupów.
O autorze
2 min czytania 2020-04-09

Godziny wyłącznie dla seniorów (osób 65+) obowiązywały od 31 marca br. we wszystkich sklepach i hurtowniach w Polsce codziennie od godziny 10:00 do 12:00. Począwszy od 8 kwietnia br. część punktów handlowych tak jak np. hurtownie, apteki czy punkty lecznicze (w zakresie wydawania leków). Powodów takich decyzji jest wiele, gdyż jak zauważają przedstawiciele punktów sprzedaży handlowej, w czasie obowiązujących godzin dla seniorów, ich sklepy były prawie puste, a sprzedaż nie była realizowana. Kolejny problem jaki wskazują, to niejasno sprecyzowane zasady weryfikacji wieku młodszych klientów, którzy we wskazanych godzinach mają zakaz przebywania w sklepach – tutaj pojawiły się wątpliwości, co do zasadności okazywania dokumentu tożsamości.

Same „godziny dla seniorów” nie rozwiązują jednak głównego problemu, czyli wysokie zagrożenie dla zdrowia i życia osób starszych w obliczu koronawirusa. Badanie opublikowane pod koniec lutego w „Journal of the American Medical Association” wykazało, że aż 87% chorych, którzy zapadli na chorobę COVID-19 wywołaną przez wirus SARS-CoV-2, to grupa wiekowa 30–79 lat, a średni wiek pacjentów z chorobą COVID-19, u których rozwinął się zespół ostrej niewydolności oddechowej – poważna duszność wymagająca użycia respiratora – oszacowano na 61 lat. Kolejny istotny fakt, to wskaźnik śmiertelności osób zakażonych. W przypadku grupy wiekowej powyżej 80. roku życia, śmiertelność z powodu koronawirusa sięga niemal 15% – wynika z raportu Chińskiego Centrum ds. Kontroli i Profilaktyki Chorób (CCDC).

W odpowiedzi na stan zagrożenia, przedstawiciele platformy usterka.pl postanowili pomóc osobom starszym.

– Udostępniliśmy bezpłatną usługę zakupów dla seniorów. Każdy klient w grupie podwyższonego ryzyka ma możliwość poproszenia pracownika o wykonanie w jego imieniu zakupów spożywczych. Jest to odpowiedź na potrzebę unikania kontaktów z otoczeniem w takiej grupie osób – wyjaśnia Mateusz Idziński, founder & CEO usterka.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Platforma umożliwia zamówić fachowca (hydraulika, elektryka, złotą rączkę czy serwis AGD) bez wychodzenia z domu. W trakcie trwania epidemii, koronawirusa gdzie muszą być przestrzegane najwyższe normy higieny i bezpieczeństwa, przedstawiciele usterka.pl postanowili pomóc właśnie seniorom w realizacji właśnie zakupów spożywczych. Jednocześnie zapewnia, że wprowadziła procedury bezpieczeństwa u swoich fachowców.

– Bez prądu lub z lejącą się pod zlewem wodą nie da się czekać dniami, tygodniami czy nawet miesiącami. Firma wyposażyła pracowników w środki dezynfekujące, a także powstały dodatkowe obostrzenia. Do klientów wyjeżdżają tylko i wyłącznie zdrowi pracownicy, niemający jakichkolwiek problemów zdrowotnych – dodaje Mateusz Idziński.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki takiej usłudze jak usterka.pl, starsze osoby mogą połączyć dwie opcje w jednym, czyli przy okazji naprawy, mogą zostać zrobione im zakupy spożywcze, a oni sami nie będą musieli wychodzić z domów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się