TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kreatywność na home office – 5 największych wyzwań i jak im sprostać

Kreatywność na home office – 5 największych wyzwań i jak im sprostać
Z jakimi wyzwaniami możemy się zmierzyć podczas pracy z domu? Przedstawiamy 5 najważniejszych, a także sposoby, jak im sprostać.
O autorze
3 min czytania 2020-04-14

1. Pracujesz ZA dużo

Wiele osób na home office ma problem z oddzieleniem pracy od życia prywatnego. Jest im trudniej wyłączyć się z trybu pracy, bo zawsze pojawi się kolejny mail do odpisania wieczorem przed zaśnięciem. Bycie ciągle w trybie pracy zmniejsza kreatywność.

Rozwiązania:

  • Zaczynaj i kończ pracę o konkretnych godzinach. Ustal czas na pracę: na przykład między 8:00 a 12:00, potem dwie godziny przerwy na spacer i obiad, a potem powrót na trzy godziny do pracy. Trzymaj się tej rutyny i znajdź najlepszy dla siebie rytm.
  • Wydziel osobną przestrzeń na biuro i na życie prywatne.
  • Zaplanuj sobie przerwy w pracy w kalendarzu. Zapoznaj się z techniką Pomodoro.
  • Kiedy kończysz pracę – napisz o tym całemu zespołowi na komunikatorze, którym się posługujecie. Wyłącz komputer i powiadomienia ze służbowego maila na telefonie komórkowym.
  • Kończ pracę, zmieniając kontekst – to może być trening po pracy, taniec czy spacer na łonie natury, coś co pozwoli Ci wyłączyć się z trybu pracy umysłowej

2. Priorytetyzacja zadań

Szczególnie w zawodach, w których nie ma z góry narzuconych godzin pracy to może być wyzwaniem. Kiedy pojawia się brak motywacji, pojawiają się obowiązki domowe – pranie do nastawienia w domu czy wyjście na spacer z psem.

Rozwiązanie:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Zacznij od zadania sobie pytania „Jakie mam najtrudniejsze zadania do wykonania na dzisiaj?” i właśnie od niego zacznij. Zacznij mierzyć się ze „smokiem” od samego rana. Już samo rozplanowanie takiego zadania powoduje, że jesteś od jeden krok do przodu do zakończenia.
  • Wyznacz limit zadań na dany dzień – niech to będzie jedno duże zadanie, trzy średnie lub pięć małych.
  • Naucz się gospodarować swoją energią, nie czasem. Dostosuj plan zadań do swojej energii, którą masz danego dnia czy o danej godzinie. Jeśli wiesz, że najlepiej pracuje Ci się rano – zaplanuj wtedy najbardziej wymagające zadania, a mniejsze wyznacz na później.

3. Dystraktory

Co prawda na home office hałas czy rozmowy z innymi pracownikami w biurze nie przeszkadzają, za to sporym wyzwaniem może być uwaga, której potrzebuje od nas rodzina, szczególnie dzieci.

Rozwiązanie:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Ustal jasne zasady, kiedy nie wolno Ci przeszkadzać – to może być karteczka na drzwiach do pokoju, gdzie pracujesz czy założone słuchawki. Jeśli masz dzieci – przećwicz te zasady w warunkach poza pracą na przykład na callu z przyjacielem.
  • Miej przygotowany plan B – szczególnie, jeśli masz ważną rozmowę. Ustal wtedy opiekę nad dzieckiem z żoną albo miej przygotowaną zabawę, na której dzieci będą mogły się skupić w razie potrzeby, nawet jeśli na daną chwilę to będzie oglądanie seriali. Czasem takie doraźne rozwiązanie może być przydatne.
  • Jeśli masz zwierzęta – zadbaj o ich komfort przed pracą. Wyjdź na spacer z psem, pobaw się z kotami, żeby w trakcie pracy nie domagały się Twojej uwagi.
  • Używaj słuchawek wyciszających, ogranicz rozpraszacze w Twoim otoczeniu, takie jak książki czy telewizor.
  • Strój ma wpływ nie tylko na to, jak postrzegają nas inni, ale też jak my postrzegamy samych siebie. Pidżama może być dodatkowym dystraktorem, co niekoniecznie znaczy, że masz pracować w garniturze ;).

4. Samotność i brak interakcji z ludźmi

W kwarantannie to będzie duże wyzwanie, szczególnie jeśli pracowałeś wcześniej w biurze, współpracując z ludźmi. Na początku cisza i spokój mogą wydawać się zbawieniem, ale po kilku dniach pracy w taki sposób możesz poczuć się odizolowany od świata.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rozwiązanie:

  • Umawiaj się na społeczne przerwy z współpracownikami – kwadrans kawowy czy wspólny obiad z zespołem.
  • Zadbaj o kontakty poza pracą – w czasie epidemii to mogą być wieczorne rozmowy online z przyjaciółmi czy czas spędzony z rodziną.

5. Dbanie o siebie

Wydawałoby się, że to rzecz prozaiczna, a tymczasem pracując na home office wyzwaniem może być chociażby jedzenie – dla jednych to będą zbyt częste posiłki, a inni będą zapominać o jedzeniu. Podobnie rzecz może się mieć z aktywnością fizyczną – wrzucenie w wir pracy może spowodować, że będziemy tylko siedzieć przed komputerem.

Rozwiązanie:

  • Ustaw sobie przypomnienie w kalendarzu o wstaniu sprzed biurka i poruszaniu się. W internecie można znaleźć sporo filmików na temat ćwiczeń w pracy.
  • Umów się z kolegą z pracy, z którym będziecie się nawzajem motywować i przypominać o ćwiczeniach czy jedzeniu.