Dentsu Aegis Network Polska pracuje nad problemami społecznymi powodowanymi epidemią COVID-19 w ramach e-Ideathonu

9 kwietnia odbyła się sesja finałowa inicjatywy „e-Ideathon. Do Something Great”, w ramach której pracownicy grupy Dentsu Aegis Network Polska pracowali nad społecznymi i biznesowymi wyzwaniami związanymi z epidemią COVID-19.
O autorze
2 min czytania 2020-04-16

Udział w inicjatywie był dobrowolny. Zgłosiło się 5 multidyscyplinarnych zespołów, których członkowie na co dzień pracują w spółkach należących do grupy Dentsu Aegis Network. Zespoły zmierzyły się z wyzwaniami mieszczącymi się w trzech grupach tematycznych:

  • Praca zdalna, przymusowa kwarantanna i izolacja – wyzwanie dla rodziców i dzieci lub singli
  • Samotność, zmiana trybu życia, poczucie strachu i niemoc – wyzwanie dla osób starszych i w grupie ryzyka
  • Problemy ze sprzedażą produktów i usług oraz logistyką – wyzwanie dla B2B, z konsumentów i pracowników w dobie kryzysu gospodarczego

– Koncept e-Ideathonu nie jest dla nas nowością. Już w przeszłości zdarzało nam się brać udział w podobnych inicjatywach. Dziś, w czasach innych i odbiegających od normy postanowiliśmy stworzyć magazyn rezerw intelektualnych, który posłuży za stałą platformę. Szukaliśmy rozwiązania, które stanowić będzie zarówno network kreatywnego potencjału na przyszłość, jak również tu i teraz pozwoli na wykorzystanie doświadczenia i kompetencji naszej organizacji oraz naszych partnerów biznesowych w celu wygenerowania jak największej liczby pomysłów wspierających społeczeństwo w tym trudnym okresie. Jestem niesamowicie dumny z zaprezentowanych projektów – każdy z nich uwidocznił, że w pracownikach naszej grupy drzemie niesamowity potencjał. Prezentacje pokazały, że wszystkie zespoły włożyły w projekty mnóstwo serca, a wypracowane rozwiązania zdecydowanie gotowe są ujrzeć światło dzienne. Gorąco zachęcam firmy oraz ekspertów, chcących zmienić rzeczywistość wokół nas do współpracy. Pamiętajmy, że to idee kreują dzisiejszy świat – mówi Sławomir Stępniewski, pomysłodawca inicjatywy i CEO Dentsu Aegis Network Polska.

Zespoły biorące udział w e-Ideathonie oraz jury pracowały w trybie zdalnym. Każdy z uczestników mógł przeznaczyć na projekt 15 godzin. Wypracowane rozwiązania oceniało, podczas sesji online, jury złożone z marketerów, ekspertów Dentsu Aegis Network oraz ekspertów zewnętrznych. W obradach pod przewodnictwem Sławomira Stępniewskiego wzięli udział: Robert Bednarski – Country Director CEE Facebook, Izabela Głodek – Dyrektor Marketingu, członkini Zarządu Coca-Cola Poland Services, Szymon Brodziak – artysta, fotograf, mistrz fotografii czarno-białej, Francois Colombié – długoletni szef Auchan Polska & CEE, Pascal Brodnicki – szef kuchni, podróżnik, osobowość telewizyjna, autor książek, Arkadiusz Gwizdek – CMO ŠKODA, Volkswagen Group Polska, Stanisław Janowski – Prezes Zarządu, Telewizja Polsat, Marek Kapuściński – Przewodniczący Rady Nadzorczej Cyfrowego Polsatu, Dr Kamila Mieńkowska-Stępniewska – Dyrektor Zarządzająca Dom Pomocy Społecznej „Lili”, Prof. Andrzej Radzikowski – specjalista pediatra, specjalista chorób dziecięcych, gastroenterolog, Małgorzata Zachorowska – Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR, Dr hab. Olaf Żylicz – psycholog biznesu, trener, coach, prof. Uniwersytetu SWPS oraz Norbert Franke – Chief Technology Officer w Isobar Polska.

– Cieszę się, że udało się nam przygotować tę inicjatywę w niespełna 3 tygodnie i w trybie 100% online. Korzystając z video chatów oraz narzędzi do komunikacji onlinowej każdy z zespołów przygotował co najmniej jeden koncept, który zaprezentował przed jury. Nasi wolontariusze pracowali po kilkanaście godzin, wykazując się ogromnym zaangażowaniem i profesjonalizmem. Zwycięski zespół już pracuje nad wdrożeniem swojego konceptu, a dwa kolejne, które również znalazły się na podium dopracowują swoje rozwiązania. Mam nadzieję, że również dla nich uda się nam znaleźć partnerów, którzy zdecydują się na wdrożenie bardzo ciekawych idei – mówi Jadwiga Jadziewicz, CSR manager w grupie Dentsu Aegis Network Polska i koordynatorka e-Ideathonu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zwycięski projekt wesprze osoby o podwyższonym ryzyku ciężkiego przebiegu COVID-19.

Zespół, który według oceny jury, przygotował najlepszy projekt obecnie pracuje nad jego wdrożeniem. Planowane działania mają pomóc funkcjonować w przestrzeni publicznej osobom, które zagrożone są ciężkim przebiegiem COVID-19. Do tej grupy zaliczają się nie tylko seniorzy po 65. roku życia, ale również kobiety w ciąży, osoby przewlekle chore, w trakcie chemioterapii, czy w okresie pooperacyjnym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się