„Partner na każdy czas”: Banki Żywności dziękują tym, którzy okazali wsparcie w trudnych chwilach

Trwa kolejny miesiąc walki z koronawirusem i z konsekwencjami epidemii w kraju. Producenci, sklepy czy firmy transportowe, mając świadomość narastających problemów, wspierają Banki Żywności w nierównej walce z głodem i niedożywieniem. To „Partnerzy na każdy czas” – również tak trudny jak ten obecny.
O autorze
1 min czytania 2020-04-20

Z powodu epidemii COVID-19 coraz więcej osób pozbawionych środków do życia potrzebuje pomocy, a Banki Żywności mają jeszcze więcej pracy, niż dotychczas. Pomimo problemów z brakiem podstawowych środków ochrony, jak również zwiększonymi kosztami transportu, organizacja stara się odpowiedzieć na wszystkie wyzwania, które pojawiły się w ostatnim czasie. Pesymistyczne prognozy gospodarcze nie zatrzymują jednak fali dobra, która płynie w ich kierunku ze strony wielu firm i od osób prywatnych.

– Osoby potrzebujące znalazły się w bardzo trudnym położeniu. Jako Banki Żywności nieustannie zwiększamy ilość żywności ratowanej ze sklepów czy od producentów, żeby starczyło jej dla wszystkich. Jednocześnie zwiększają nam się koszty logistyki, w tym transportu. Osób w potrzebie przybywa dosłownie z dnia na dzień, nasze możliwości pomocy zależą w dużej mierze od darowizn, które odbieramy z różnych źródeł. Skala wsparcia, jaką otrzymaliśmy od naszych partnerów biznesowych w ostatnich tygodniach, napełnia nas nadzieją, jednak cały czas potrzebujemy dodatkowej żywności i środków finansowych na organizacje pomocy – tłumaczy Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

W geście wdzięczności, przedstawiciele Banków Żywności przygotowali specjalne wyróżnienie dla firm, które pomagają organizacji „na dobre i na złe”. Tytuł „Partnera na każdy czas” otrzymało już prawie 20 przedsiębiorstw. Wśród nich są m.in. sieci handlowe, producenci żywności, lokalne przedsiębiorstwa, a także sieci gastronomiczne, które same borykają się teraz z wieloma utrudnieniami.

– Chcieliśmy w ten sposób ogromnie podziękować za pomoc i wrażliwość na potrzeby innych. Jesteśmy wdzięczni, że tak wiele firm zdecydowało się na wsparcie naszej działalności w obliczu wyzwań, przed którymi stoimy w dobie kryzysu epidemicznego. „Partner na każdy czas” to dowód, że odpowiedzialność społeczna jest prawdziwą wartością dla wielu firm, i to nie tylko w czasach prosperity, ale także w ekstremalnej dobie koronawirusa – dodaje Dorota Jezierska, wiceprezeska organizacji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Banki Żywności działają teraz ze zdwojoną mocą. Jako jedna z zaledwie pięciu organizacji charytatywnych w kraju, dostarczają żywność osobom przebywającym w kwarantannie bezpośrednio do ich domów. Dlatego przedstawiciele instytucji apelują także o wsparcie finansowe na transport jedzenia. W tym celu powstała zbiórka pieniędzy pod hasłem „Pomaganie na przetrwanie” na portalu www.zrzutka.pl/banki-zywnosci. Już 10 zł przekazane na ten cel zapewni posiłki na cały miesiąc jednej osobie potrzebującej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing