„Inaczej niż zawsze – jak zawsze razem” – ruszyła kampania społeczna dodająca otuchy mieszkańcom Krakowa

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
„Inaczej niż zawsze – jak zawsze razem” – ruszyła kampania społeczna dodająca otuchy mieszkańcom Krakowa

Na ulicach Krakowa zagościła nowa kampania społeczna, której celem jest wsparcie mieszkańców w radzeniu sobie z kwarantannową codziennością. Krakowskie Biuro Festiwalowe zaprosiło do współtworzenia akcji ośmioro krakowskich grafików i artystów wizualnych oraz czworo ludzi pióra.

W czasie kwarantanny potrzebujemy pozytywnego przekazu, który choć na chwilę pozwoli nam oderwać się od uciążliwego „tu i teraz” – z takiego założenia wyszło Krakowskie Biuro Festiwalowe, inicjator kampanii społecznej „Inaczej niż zawsze – jak zawsze razem”. Hasło akcji zainspirowało artystów, grafików i pisarzy do wyrażenia nadziei i potrzeby kolektywnej solidarności.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O dobrą energię płynącą z blisko 200 krakowskich przystanków i gablot reklamowych zadbali uznani twórcy wizualni: Tomek Budzyń, Łukasz Habiera NAWER, Antek Korzeniowski, Katarzyna Kotnowska, Marcin Maciejowski, Łukasz Markiewicz, Filip Piekara PIEKSA, Witold Siemaszkiewicz i Joanna Tyborowska. Ta ostatnia stworzyła plakaty do specjalnie napisanych na okoliczność kampanii tekstów Łukasza Orbitowskiego, Michała Rusinka, Dominiki Słowik i Adama Zagajewskiego. Pozostali graficy na swój sposób zinterpretowali hasło kampanii.

– Z całą wieloznacznością hasła „Inaczej niż zawsze – jak zawsze razem” chcieliśmy wskazać na wyjątkowość sytuacji, w której znaleźliśmy się za sprawą epidemii koronawirusa, ale też zasugerować, że pomimo zewnętrznych okoliczności wspólnota może trwać dzięki naszemu zaangażowaniu. Poczucie wspólnoty, dziś zapośredniczone w nowych technologiach czy przejawiające się w drobnych, nieoczywistych gestach, to coś, co aktywnie możemy i chcemy budować. Nasza kampania ma być paliwem dla kolektywnego radzenia sobie z trudną sytuacją. W fizycznej izolacji, w czterech ścianach, ale ramię w ramię – tłumaczy ideę kampanii Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Nowe zasady korzystania z przestrzeni publicznej, nakaz #zostańwdomu i obowiązek noszenia maski oddalają nas od siebie, ale jednocześnie pokazują, że epidemię możemy pokonać tylko wspólnymi siłami. Przykładem solidarności wykazały się dwie firmy reklamy zewnętrznej, Clear Channel Polska i AMS, które dołączyły do akcji, udostępniając gabloty reklamowe na terenie całego miasta.

– To piękny przykład działania, gdy duzi gracze rynkowi postanawiają działać w myśl zasady współkonkurencji, czyli kooperacji podmiotów na co dzień ze sobą konkurujących, z której każdy z nich wychodzi zwycięsko. Nasza akcja sama w sobie ilustruje hasłowe „razem” – dołączyli do nas zarówno ludzie kultury, jak i podmioty biznesowe, które zrezygnowały z zysku i w słusznej sprawie postanowiły połączyć siły – dodaje Izabela Helbin.

To świetny moment na refleksję i debatę o tym, czym jest dla nas wspólnota, a także czym w dobie pandemii jest bliskość. Próbę odpowiedzi na to pytanie podejmuje Dominika Słowik, laureatka Paszportów „Polityki” 2019 za książkę „Zimowla”. Znajdziemy ją na jednym z plakatów zaprojektowanych przez Joannę Tyborowską. „Bliskości nie mierzy się w metrach. Bądź blisko. Zachowaj odstęp” – w kilku słowach pisarka dekonstruuje wszechobecny język zasad bezpieczeństwa, by powrócić do pierwotnego znaczenia słów i przypomnieć nam, o co powinniśmy zadbać podczas kwarantanny.

W kampanii znajdziemy także akcenty humorystyczne, takie jak smok wawelski w maseczce autorstwa Tomasza Budzynia czy praca rysownika i malarza Marcina Maciejowskiego, z której z nieskrywanym wyrzutem spogląda na nas kot. „Może byś trochę życia popraktykował” – sugeruje przewrotnie artysta, choć i tak wiemy, że największym rozsądkiem wykazuje się okupujące kanapę leniwe zwierzę. „Będzie dobrze!” – zdaje się zapewniać nas plakat Łukasza Markiewicza, na którym uśmiechnięte słońce powoli wychodzi zza dobrze znanego nam szarego konturu cząsteczki SARS-CoV-2.

Wszystkie prace składają się na wyjątkową kampanię Miasta Kraków i Krakowskiego Biura Festiwalowego. Żartobliwie, z dystansem, czasem na przekór. Inaczej niż zawsze, ale zawsze z pozytywnym przesłaniem, którego tak bardzo potrzebują teraz mieszkańcy Krakowa.

Kampanię można oglądać na ulicach Krakowa do końca maja.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij