WOŚP, Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie - najsilniejsze marki w Polsce w 2013 r. wg badania Brand Asset Valuator

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
WOŚP, Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie - najsilniejsze marki w Polsce w 2013 r. wg badania Brand Asset Valuator

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie to pięć najsilniejszych marek w Polsce – wynika z najnowszej edycji Brand Asset Valuator, największego na świecie badania kondycji marek.

- Przebadaliśmy ponad 1500 marek obecnych na polskim rynku. Ocenialiśmy je pod kątem wyróżnialności, adekwatności, a także szacunku do marki i wiedzy o niej – wyjaśnia Jacek Młynarski, BAV Consulting Director.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Marki o najwyższej wyróżnialności w Polsce w 2013 r. to kolejno: Rafaello, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz National Geographic. Wśród brandów najwyższej adekwatności (czyli dopasowaniu do potrzeb konsumentów) przewodzą: Polski Złoty, Polska (kraj) oraz sieć sklepów Biedronka. Z kolei najwyższym szacunkiem cieszą się: Wedel, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i, mimo zakończenia kariery skoczka narciarskiego, Adam Małysz. Markami, o których Polacy w 2013 r. mają największą wiedzę, są: Polska (kraj), TVP 1 i TVN.

Marka WOŚP osiągnęła bardzo wysokie rezultaty we wszystkich badanych kategoriach - zarówno pod względem wyróżnialności, adekwatności, szacunku jak i wiedzy. Jej wyniki pozwoliły przyznać marce WOŚP archetyp wojownika, co oznacza, że jej najsilniejsze cechy to m.in. marka zdrowa, wyjątkowa, z osiągnięciami, odpowiedzialna społecznie, najlepsza czy przyjazna.

Ogromnym zaskoczeniem była bardzo wysoka pozycja marki Przystanek Woodstock wśród ujętych po raz pierwszy w badaniu marek instytucji związanych z kulturą. Festiwal organizowany przez Wielką Orkiestrę zajął trzecią pozycję (na pierwszej pozycji znalazła się tutaj marka Polska, na drugiej - Muzeum Powstania Warszawskiego).

- Zaprezentowane wyniki badania to dla nas ogromny sukces - nie ukrywa radości Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP - Pozycja serduszka Orkiestry w tym rankingu jest efektem ogromnej pracy jaką włożyliśmy w postrzeganie Fundacji w ciągu minionych 22 lat. I jeśli dziś nasza marka jest silniejsza od dziesiątek komercyjnych marek, które kreowane są przez profesjonalne działania wizerunkowe przy wsparciu naprawdę niemałych środków finansowych, to jest to ogromny powód do dumy i mobilizacja do dalszej pracy.

Tegoroczna edycja organizowanego co trzy lata badania jest wspólnym przedsięwzięciem BAV Consulting, Young&Rubicam oraz Millward Brown. Badanie marek BrandAsset®Valuator obecne jest na światowym rynku od 1993 r. i obecnie obejmuje swoim zasięgiem ponad 800 tys. respondentów i ponad 50 tys. marek w 51 państwach. Badaniem polskim objęto marki dóbr i usług z blisko 100 kategorii rynkowych, a także marki instytucji i postaci ze świata polityki, działalności społecznej, kultury i sportu. Badaniem objęto też marki wybranych krajów, miast, wydarzeń i walut.

 

Więcej informacji na temat samego badania, oraz szczegółowy raport na temat kondycji najsilniejszych marek w Polsce znajdą Państwo na stronie internetowej Young&Rubicam.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij