Marketing doświadczeń w erze COVID i post COVID – 180heartbeats + JUNG v MATT zaprasza do obejrzenia debaty praktyków

Jeden na trzech klientów zostawi markę, którą kocha już po jednym złym doświadczeniu*. Zapewnienie niezapomnianych wrażeń to ważny wyróżnik marek. Do niedawna możliwości były niemal nieograniczone. Lockdown wszystko zmienił. Ważne elementy marketingu doświadczeń trzeba wymyślić na nowo.
O autorze
2 min czytania 2020-05-12

Taki był punkt wyjścia debaty praktyków marketingu, którą online zorganizowała agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.

– Wszyscy odczuliśmy skutki COVID-19 i zderzyliśmy się z zupełnie nową rzeczywistością. Właśnie teraz wiele firm musi na nowo wymyślić swoje strategie marketingowe. Wszyscy przygotowujemy się na przyszłość, której nikt jeszcze tak do końca nie jest w stanie przewidzieć. Jednak wydaje się być pewnym, że doświadczenia konsumentów będą w niej jeszcze ważniejsze niż dotychczas. Wielu twórców komunikacji instynktownie czuje, że to co zaplanują teraz, będzie miało wielki wpływ na postrzeganie ich marki w przyszłości. Dlatego spotkaliśmy się w gronie ekspertów z dużym doświadczeniem, reprezentujących zarówno klientów jak i agencje. Szukaliśmy rozwiązań, które pomogą markom kontynuować unikalne relacje z konsumentami, a branży stanąć na nogi – mówi Marcin Gaworski,chief executive officer & partner 180heartbetas + JUNG v MATT.

W debacie wzięli udział doświadczeni dyrektorzy marketingu i twórcy kampanii marek: Marcin Sieńkowski, head of marketing OLX, Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu Skoda Polska, Katarzyna Makowska, senior brand manager Pyszne.pl Amsterdam, Michał Maciątek,dyrektor operacyjny El Padre, Kamil Caliński, dyrektor zarządzający Backup Events, Adrian Kostrzębski, rzecznik prasowy ESL Gaming Polska, Iwona Czarnata, dyrektor zarządzająca VES oraz ze 180heartbeats – Łukasz Deoniziak, experiental director, Artur Leśniak, strategy planner i Marcin Gaworski, CEO. 

Najważniejszy wniosek z debaty? W niepewnych, bezprecedensowych i w dodatku szybko zmieniających się  okolicznościach z jakimi mamy teraz do czynienia, trzeba zaprojektować komunikację marek na nowo. Jednak przeniesienie eventu 1:1 ze świata realnego do wirtualnego, nie jest dobrym rozwiązaniem. Choćby dlatego, że nie da się łatwo utrzymać uwagi odbiorcy przed komputerem. Wydarzenia trzeba wymyślić od zera i dostosować do cyfrowych kanałów. Wygrają ci marketerzy, którzy zrobią to najszybciej. Jednocześnie wskazywano na potrzebę personalizacji komunikacji i przyciągnięcie indywidualnej uwagi odbiorcy, tak by chciał się dalej dzielić dobrymi doświadczeniami z innymi. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W rozmowie padły też ważne wskazówki dla szukających biznesu agencji reklamowych. Nie powinny teraz czekać na briefy, ale wychodzić z inicjatywą do klientów i wykazać się elastycznością. Zdaniem uczestników debaty, mimo ograniczeń i spodziewanych cięć budżetów marketingowych, marki muszą pozostać w kontakcie z konsumentami. Nie tylko znajdować sposoby na dotarcie do klientów z nowymi innowacjami, ale także zaoferować więcej niż sam produkt. Rozmówcy zwracali uwagę na emocje, które kierują obecnie konsumentami – niepewność i lęk o przyszłość. Podkreślali jak ważną rolą marki jest by obniżyć ten stres. Zgodzili się, że ostatecznie COVID-19 nauczy branżę bardzo wiele, co pozwoli jej się rozwijać w przyszłości, kiedy kryzys zostanie zażegnany.

Więcej ciekawych wniosków i spostrzeżeń uczestników debaty znajdziecie w poniższym wideo:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*Raport PWC na temat przyszłości marketingu doświadczeń.