Analiza rynku: Reklama zewnętrzna odbija się od dna. Ruch wokół nośników OOH wraca do normy

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Analiza rynku: Reklama zewnętrzna odbija się od dna. Ruch wokół nośników OOH wraca do normy

Przez ostatnie dwa miesiące firma technologiczna Proxi.cloud zbierała dane na temat ruchu wokół nośników OOH, obserwując 140 tys. dorosłych Polaków w 230 lokalizacjach. I jak wynika z raportu, od I do V tygodnia tzw. narodowej kwarantanny rejestrowano coraz większe spadki – na poziomie nawet 60%.

Jednak w ostatnich trzech tygodniach trend zaczął się odwracać. Ruch był mniejszy o ok. 40% w porównaniu do czasu sprzed pandemii. Natomiast obecnie jest to już niecałe 27%.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Analiza wykazała, że w pierwszym tygodniu tzw. narodowej kwarantanny ruch wokół nośników OOH zmniejszył się o prawie połowę. Potem spadek sukcesywnie się pogłębiał, aż osiągnął poziom 60%. Jednak od trzech tygodni trend spadkowy jest w odwrocie. Pod koniec kwietnia i na początku maja br. notowano ok. 40% na minusie. Ostatnio nastąpiło wyraźnie odbicie. Wynik z ubiegłego tygodnia to 26,9%.

– Obserwujemy, że ruch powoli wraca do normy. Jest to oczywiście wynikiem znoszenia poszczególnych ograniczeń w kolejnych etapach odmrażania gospodarki. Ludzie coraz swobodniej przemieszczają się w przestrzeni publicznej. Dla branży OOH oznacza to stopniowe wracanie do normalności. Przewiduję, że ten proces będzie trwał od kilku do kilkunastu tygodni – mówi dr Krzysztof Łuczak, CEO firmy technologicznej Proxi.cloud.

Ostatnie wyniki mogą dawać branży reklamy zewnętrznej dobry argument w kolejnych negocjacjach z reklamodawcami. Pokazują też, że ruch nie jest tak niski, jak mogłoby się wydawać.

– Zauważamy teraz dość ożywione zainteresowanie różnego rodzaju raportami oraz analizami, które mogą wskazywać oznaki stopniowego powrotu do sytuacji sprzed kwarantanny. I faktycznie chyba można już mówić o zielonym świetle dla powrotu budżetów do reklamy zewnętrznej – dodaje dr Łuczak.

Dane zostały zebrane przez firmę Proxi.cloud ze specjalnie przygotowanych stref, wygenerowanych dla wyselekcjonowanej grupy nośników OOH. Reprezentowały one różne formaty i rozproszoną lokalizację, uwzględniającą m.in. generatory ruchu, centra handlowe, duże i średnie miasta, wsie, regiony turystyczne oraz ważne ciągi komunikacyjne (m.in. drogi między miastami). Monitoring trwał od 23 marca do 10 maja br. Obserwacji poddano łącznie 140 tys. dorosłych Polaków w 230 lokalizacjach, na terenie 16 województw.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij