Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Aktywność sportowa internautów – badanie IIBR

Badania na temat aktywności fizycznej internautów przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wskazują, że niemal połowa internautów dba o swoje zdrowie ćwicząc przynajmniej raz w tygodniu. Przede wszystkim robią to ludzie młodzi do 24 roku życia.
O autorze
1 min czytania 2013-12-06

Najbardziej preferowanymi przez internautów aktywnościami są: jazda na rowerze (57%), ogólne ćwiczenia poprawiające kondycję (41%), a także bieganie (32%).

Najbardziej aktywne są osoby w wieku szkolnym oraz studenci. Aż 70% spośród najmłodszej grupy respondentów (15-18 lat) bierze udział w grach zespołowych (np. piłka nożna, siatkówka itp.), z kolei 58% biega. W tej kategorii wiekowej jako częściej wykonywane aktywności pojawiają się taniec i sporty walki. Osoby w wieku 19-24 lata istotnie częściej niż pozostałe grupy wiekowe ćwiczą regularnie (każdego dnia – prawie ¼ badanych) i częściej niż inni wskazują zajęcia na siłowni (21%).

Osoby aktywne zawodowo ćwiczą rzadziej. Około 20% respondentów w wieku 25-34 i 35-49 lat deklaruje, że ćwiczy kilka razy w miesiącu. W obu grupach najczęściej wybierane są ogólną ćwiczenia poprawiające kondycję, fitness, nordic-walking . W przypadku 25-34-latków preferowaną aktywnością jest także taniec (13%), z kolei wśród 35-49-latków – pływanie (30%).

Również spora grupa osób w wieku 50+ spędza aktywnie czas. 7% ćwiczy przynajmniej kilka razy w miesiącu, a aż 15% badanych robi to raz w tygodniu. Preferowaną aktywnością najstarszych respondentów jest zdecydowanie nordic-walking.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najważniejszą motywacją jest dbanie o zdrowie (53%). Na drugim miejscu (dla ponad 40% aktywnych fizycznie) wskazano, że sport jest odpowiednim sposobem na relaks. Do nieco rzadziej wybieranych motywacji należy m.in. chęć schudnięcia (blisko 30% odpowiedzi).

Kobiety i mężczyźni preferują różne aktywności. Kobiety wybierają ćwiczenia, dzięki którym będą stale w formie (22%) oraz zrzucą zbędne kilogramy, jak np. taniec, fitness, ćwiczenia poprawiające ogólną kondycję, a także nordic-walking. Dla mężczyzn jedną z najważniejszych motywacji do aktywności fizycznej jest czysta pasja, na drugim miejscu potrzeba bycia formie. Zdecydowanie częściej niż kobiety biorą oni udział w grach zespołowych, pływają (niemal co trzeci mężczyzna) oraz ćwiczą na siłowni (20%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na zakupy związane ze sportem mężczyźni wydają większe kwoty niż kobiety. Ogólnie, w ciągu ostatniego roku, przecięty sportowiec przeznaczył do 300 zł (odzież sportowa, obuwie, sprzęt, karnety oraz pozostałe rzeczy, jak np. suplementy). Wyjątkiem jest obuwie, na które niemal co piąty jest w stanie wydać nawet do 1000zł.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O badaniu: Badanie przeprowadzono w dniach 24-26.09.2013 (w ramach GO96 – Omnibus online) techniką CAWI (Computer Assissted Web Interviewing) metodą Real Time Sampling (emisja ankiet na stronach internetowych). W badaniu wzięło udział ogółem N=1000 polskich internautów w wieku 15 i więcej lat.