#27maja – Marka Your KAYA inicjuje akcję społeczną wspierającą kobiety bez dzieci

26 maja wszystkie oczy są zwrócone na matki obsypywane kwiatami, życzeniami i laurkami. Mało kto zdaje sobie sprawę, że ten dzień może być trudny dla kobiet, które nie mają dzieci. Z myślą o nich powstała kampania #27maja.
O autorze
1 min czytania 2020-05-27

Kampania #27maja ma na celu zwrócenie uwagi na setki tysięcy kobiet, które straciły swoje pociechy, nie mogą zajść w ciążę, albo z innych powodów nie chcą lub nie mogą mieć dzieci. Konfrontowane z dumą i radością matek, a nierzadko odpytywane przez otoczenie o powody bezdzietności, najchętniej wymazałyby Dzień Matki z kalendarza.

– Chcemy dać im świadomość, że nie są jedyne, i że inni rozumieją poczucie ich pustki, wykluczenia lub społecznej presji. Niemamy doskonale wiedzą, jak krzywdząca może być ta presja. Ciągle pytania, stygmatyzacja i zwykły brak taktu mogą doprowadzić do poważnych problemów z samoakceptacją, a nawet depresji. Najwyższy czas, by zamiast wstydem i zranieniem odpowiadać na to wszystko sprzeciwem – mówi Kaja Rybicka, założycielka Your KAYA. 

Wsparcie na rzecz leczenia niepłodności

W ramach akcji Your KAYA wspiera Federację na Rzecz Kobiet i Planowania Rodziny, która walczy o poprawę jakości opieki zdrowotnej nad kobietami w zakresie zdrowia reprodukcyjnego, w tym leczenia niepłodności. Marka przekaże Federacji 10% przychodów ze wszystkich zakupów w swoim sklepie internetowym dokonanych pomiędzy 26 a 31 maja.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcję wsparły m.in. Edyta Broda, autorka blogu Bezdzietnik.pl i Magdalena Kostyszyn, autorka profilu Chujowa Pani Domu.

– Solidaryzuję się mocno ze wszystkimi kobietami, bez względu na ich poglądy, zainteresowania, orientację i to, czy mają dzieci, czy nie. Liczę mocno na to, że akcja #27maja spotka się z dużym odzewem i za rok każda kobieta dostanie laurkę z życzeniami – powiedziała Magdalena Kostyszyn, autorka profilu Chujowa Pani Domu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Gdy 26 maja mamy dostają kwiaty, laurki i życzenia, kobiety, które z różnych powodów nie mają dzieci, częściej niż w inne dni roku muszą mierzyć się z niestosownymi komentarzami i wścibskimi pytaniami. Dlatego potrzebna jest dodatkowa okazja – żeby mogły wreszcie odpocząć od społecznej presji oraz poczuć radość i dumę – powiedziała Edyta Broda, autorka blogu Bezdzietnik.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Your KAYA zaprasza do kampanii wszystkie marki, media i osoby, które podzielają potrzebę wsparcia kobiet bez dzieci. Sygnałem wsparcia może wpis na Instagramie z hasztagiem #27maja lub po prostu ciepłe słowo. Autorzy kampanii liczą, że 27 maja wpisze się na stałe w kalendarz ważnych inicjatyw społecznych.