Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Patricjus Ziecik (Henkel Polska): W marketingu najważniejsze jest, by komunikować prawdziwe wartości oferowanych marek

Patricjus Ziecik (Henkel Polska): W marketingu najważniejsze jest, by komunikować prawdziwe wartości oferowanych marek
– Wszystkie najlepsze pomysły w naszym zespole pojawiają się, gdy łączymy siły podczas sesji brainstormingu. Choć czasami nie potrzeba całej sesji, wystarcza inspirująca przerwa kawowa – z Marketingową 11 zmierzył się Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care Henkel Polska.
O autorze
2 min czytania 2020-05-28

1. W marketingu najważniejsze jest… 

By komunikować prawdziwe wartości oferowanych marek. Marka to więcej, niż produkt na sprzedaż. Marka odpowiada na określone realne potrzeby użytkowników, ale także symbolizuje określone wartości. Dopiero synergia między marką a konsumentem na obu tych płaszczyznach czyni z tego ostatniego lojalnego użytkownika marki.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł… 

To realizowana w regionie CEE kampania „got2b Powderful”, która sprawiła, że niszowa marka „got2b” o prawie zerowej rozpoznawalności, niczym wystrzelona z katapulty, poszybowała na poziom dzisiejszego sukcesu – dziś jest w Polsce wiodącą, ikoniczną marką premium do stylizacji włosów.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć… 

To pierwszy przyjazd do pracy w polskim oddziale Henkla. Mam wprawdzie polskie korzenie, ale język polski znałem tylko z rozmów z rodzicami, nie znałem tutejszych realiów – ogromnym wyzwaniem była więc dla mnie praca w biznesie w ogóle, a w szczególności w dziale sprzedaży. Dzisiaj oceniam, że dobrze zdałem tamten egzamin :).

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to… 

„Oszczędzaj wodę z Fa”, ekskluzywna akcja promocyjna o profilu CSR, którą prowadziłem w latach 2014-2018. Właśnie w 2018 roku otrzymaliśmy za nią nagrodę „Best CSR Collaboration” w konkursie światowym organizowanym przez A.S. Watson Group, którego częścią jest Rossmann. To właśnie Rossmann Polska zgłosił tę inicjatywę na konkurs. Statuetka stoi dziś w warszawskim biurze Henkla na drugim piętrze.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

 „Nie jesteś sobą, gdy jesteś głodny” dla batonów Snickers. 

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to… 

Personalizacja produktów – czyli dopasowywanie formuł do indywidualnych cech i potrzeb – dzięki rozwiązaniom opartym na AI, algorytmach, aplikacjach i skanerach. Innym ważnym trendem jest troska o środowisko naturalne i związane z tym oczekiwania konsumentów w stosunku do marek.  W końcu trend „skutecznej wygody”, czyli oferowanie produktów maksymalnie wygodnych w stosowaniu. Oznacza to dzisiaj często także wprowadzanie na rynek produktów wykorzystujących rozwiązania IoT (internetu rzeczy). W Henklu także mamy już pierwsze takie innowacje, np. dyfuzor przeciw komarom sterowany telefonem czy dozownik środka myjącego w zmywarkach sterowany za pomocą aplikacji. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Za co kochasz swoją pracę?

Jestem szczęśliwy, bo mam świetny zespół, doskonale nam się razem pracuje, tworzymy coś, co po nas zostanie. Ta myśl jest bardzo satysfakcjonująca.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. A za co nie lubisz swojej pracy? Jakie są jej minusy? 

Lubię zmieniać świat, dlatego nie lubię, jak ktoś mi mówi, że coś jest tak, ponieważ zawsze tak było. Poza tym w dużej korporacji czasami trzeba uzgadniać… czasami zbyt wiele ze zbyt wieloma osobami ;).

9. Narzędzie, bez którego nie wyobrażasz sobie swojej pracy? 

W mojej pracy potrzebna jest kreatywność. Wszystkie najlepsze pomysły w naszym zespole pojawiają się, kiedy łączymy siły i nasze zasoby podczas sesji brainstormingu. Czasami zresztą nie potrzeba całej sesji, wystarcza jedna inspirująca przerwa kawowa. 

10. W jaki sposób motywujesz swoich współpracowników? 

Okazywanie zaufania i powierzanie odpowiedzialności – to według mnie zawsze działa. Zresztą sama możliwość pracy z wielkimi i znanymi markami oraz świadomość, że Twoje decyzje zmieniają rynek, jest dla nas wszystkich bardzo stymulująca.