Pandora to kolejna marka, która nie jest obojętna na kwestie ekologiczne i postanowiła wprowadzić pewne zmiany, aby zminimalizować swój wpływ na nasze środowisko.
Do tej pory 71% srebra i złota, które marka wykorzystywała do produkcji biżuterii, pochodziło z recyklingu. Jak zapowiedziała teraz Pandora, od 2025 roku będzie wytwarzać swoje produkty w 100% z metali, które zostały poddane ponownemu przetworzeniu.
Zobacz również
Co więcej, w ramach działań proekologicznych marka zobowiązała się również do prowadzenia działalności przy zerowym bilansie emisji CO2 – tyczy się to zarówno butików Pandory, jak i biur czy punktów dystrybucyjnych. Cel ten ma być zrealizowany jeszcze przed 2025 rokiem.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zero waste to hasło, które w 2019 roku przeżywało swój rozkwit. Mówili o tym aktywiści społeczni, osobistości medialne, a nawet marki w swoich kampaniach. Czym dokładnie jest i na czym polega nurt zero waste?
PS2
Na początku 2020 roku w ofercie sieci Kaufland pojawiła się nowa kolekcja odzieży sportowej marki Newletics, która została wykonana z plastiku pochodzącego z recyklingu.
PS3
W ramach współpracy Coca-Cola i Diesel stworzyły wspólną kapsułową kolekcję ubrań wykonanych m.in. ze zrecyklingowanych butelek plastikowych.
PS4
Popularna marka COS, należąca do grupy H&M, postanowiła dać drugie życie swoim niesprzedanym i zniszczonym ubraniom – w ramach współpracy z organizacją Renewal Workshop firma odnowiła je i stworzyła z nich nową kolekcję.
PS5
Sposobów na ponowne wykorzystanie plastiku jest wiele. Przykładem tego są buty skandynawskiej marki Rens, która stworzyła sportowe buty z butelek z tworzywa sztucznego oraz fusów po kawie.