Filmowcy w reklamie: Antoni Ferency

Filmowcy w reklamie: Antoni Ferency
– To, co ciekawi mnie w reklamie to wszelkie próby godzenia celów marketingowych z promocją pozytywnych społecznie treści – na temat pracy filmowca, a także o produkcji reklamowej rozmawiamy z Antonim Ferencym, reżyserem filmowym.
O autorze
2 min czytania 2020-06-04

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >

Dlaczego zdecydowałeś się zająć filmem i reklamą?

Film jest dziedziną szerszą, w której reklama filmowa się zawiera, ciężko więc porównywać jedno do drugiego. Jeśli chodzi o sztukę filmową to prostu do niej dojrzałem. Po licznych próbach z muzyką, poezją i teatrem zacząłem pracować w filmie i szybko zrozumiałem, że jest najbardziej odpowiednią dla mnie formą twórczości. Na reklamę patrzę z trochę innej perspektywy – jest dla mnie ciekawa przede wszystkim jako środek masowego oddziaływania. To bardziej społeczny punkt widzenia. Z wykształcenia i wieloletniej praktyki jestem pracownikiem społecznym, dziś specjalizuję się w CSRze i spotach społeczno-politycznych. To, co ciekawi mnie w reklamie to wszelkie próby godzenia celów marketingowych z promocją pozytywnych społecznie treści. Sam takie próby podejmuję.

Gdzie zdobywałeś wykształcenie potrzebne do pracy jako filmowiec?

W teatrze, na planach filmowych i podczas własnych realizacji. Nie mam filmowego wykształcenia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najważniejsze cechy i umiejętności w pracy filmowca

Myślę, że najważniejsza jest świadomość fundamentalnego znaczenia wszelkich subtelności.

Który ze zrealizowanych projektów wspominasz najlepiej?

Mam taką cechę, bardzo przydatną, że przeważnie najlepiej wspominam swój ostatni, autorski projekt. Obecnie jest to „Violet” – mikro-serial utrzymany w stylistyce ekskluzywnej reklamy, stanowiący kampanię antyprzemocową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Stworzenie reklamy dla jakiej marki najbardziej Ci się marzy?

Dla którejkolwiek z wielkich marek, która będzie miała odwagę naprawdę mocno prospołecznie przywalić i jednocześnie udowodnić sobie, że może przy tym podnieść sprzedaż.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Którą produkcję reklamową uważasz za najciekawszą i dlaczego?

„Blood normal” – reklamę podpasek Bodyform’a. To spot o genialnym oddziaływaniu społecznym i przy okazji bardzo piękny film – oglądając go, czuję jakbym sam przechodził okres. Mówię to zupełnie serio, wrażenie jest piorunujące.

Największe wyzwania w pracy filmowca

Chyba utrzymanie wewnętrznego poczucia, że twój wysiłek ma sens.

Trendy w produkcji reklamowej

Trendy są oczywiście różne, mogę mówić o tych, które są dla mnie interesujące: cieszy mnie wzrost ilości reklam ze społecznym przekazem. Jest to zjawisko bardzo wyraźne na zachodzie.

Ocena polskiej branży produkcji filmowej i reklamowej

Oczywiście po swojemu: żałuję, że jeszcze nie w pełni rozpoznajemy jak skuteczne i modne mogą być reklamy zawierające społeczne treści.

Których filmowców najbardziej podziwiasz i dlaczego?

Ostatnio jestem zakochany w Yorgosa Lanthimosa za jego absolutnie bezczelny surrealizm. Nota bene to przykład bardzo awangardowego reżysera, który robi dobre reklamy – to nie zawsze idzie w parze.

Skąd czerpiesz inspiracje?

Głównie z bardzo szerokiej gamy doświadczeń, które dały mi lata niefilmowej, konwencjonalnej działalności społecznej. Przez dekadę pracowałem z dysfunkcyjną młodzieżą.

Jakiej rady udzieliłbyś początkującym filmowcom?

Ja jestem początkującym filmowcem! Poproszę o rady!

 

O rozmówcy:

Antoni Ferency

Jest reżyserem filmowym, reklamowym i teatralnym, pisarzem, autorem scenariuszy i mistrzem CSR. Jako twórca filmowych mikro-form Antoni bada wpływ społecznie pozytywnych treści na ludzi i marki, a dzięki temu może stale ulepszać proces tworzenia tego typu spotów. Jego społecznie zaangażowane filmy reklamowe osiągnęły wysoką klikalność i są szeroko komentowane w mediach. Od 16 roku życia pracował z młodzieżą dotkniętą dysfunkcjami społecznymi. Ukończył Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego oraz kurs reżyserski New York Film Academy z siedzibą w La Fémis w Paryżu. Dzięki ogromnemu doświadczeniu w pracy z ludźmi z trudnościami w funkcjonowaniu w społeczeństwie oraz artystycznej duszy i talentowi reżyserskiemu jego sztuki teatralne i filmy są super kreatywne, zarówno w warstwie artystycznej, jak i świadomości obywatelskiej. To wszystko sprawia, że Antoni jest idealnym reżyserem kampanii społecznych i doskonale pasuje do kreatywnej branży reklamowej. Wielokrotny stypendysta za scenariusze, finalista „Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej”, był nominowany do „Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej”. Jako reżyser reklamowy współpracował z takimi klientami, jak Ballantine’s czy Schweppes. Obecnie pracuje nad swoim debiutem fabularnym.

Antoni Ferency jest reprezentowany na wyłączność przez agencję POINT OF YOU.