Koronawirus w wyszukiwarce – koniec boomu?

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Koronawirus w wyszukiwarce – koniec boomu?

Jakich treści dzisiaj oczekuje nasza grupa docelowa w związku z COVID-19? Czy lepszym pomysłem jest systematyczne nawiązywanie do aktualnej sytuacji, czy raczej tworzenie contentu omijając temat koronawirusa?

Spadek zainteresowania koronawirusem

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Największe natężenie zapytań związanych z koronawirusem miało oczywiście miejsce w marcu. Wydarzenia takie jak wykrycie pierwszego przypadku w Polsce, czy wprowadzanie kolejnych obostrzeń sprawiło, że wielu użytkowników szukało informacji o COVID-19.

– Łączny potencjał dla 25 fraz kluczowych związanych z koronawirusem, które miały największą ilość zapytań w styczniu wyniósł 3,5 mln wyszukiwań, w lutym 9,5 mln, a w marcu już 57 mln, z czego aż 25 mln dla samej frazy „koronawirus”. Z kolei w kwietniu liczba ta spadła do 32 mln, czyli o 44 proc. w porównaniu z ubiegłym miesiącem – mówi Aleksander Kasprzak, SEM manager, Lightscape.

Dane te w formie graficznej przedstawia wykres wygenerowany przez Google Keyword Planner.

Widzimy zatem wyraźny peak w marcu i zdecydowany spadek w kwietniu. Dotyczy to nie tylko najpopularniejszych fraz. Dla puli prawie 500 fraz kluczowych związanych z koronawirusem (w tym maseczki antywirusowe) łączny potencjał wyszukiwań w kolejnych miesiącach zmieniał się w podobny sposób:

  • Styczeń – łącznie 4,1 mln wyszukiwań
  • Luty – łącznie 11,7 mln wyszukiwań
  • Marzec – 70,5 mln wyszukiwań
  • Kwiecień – 39 mln wyszukiwań (ponownie -44% wyszukiwań w porównaniu z marcem).

Dynamika spadkowa dotyczy również – choć w mniejszym stopniu – samej najpopularniejszej frazy, jaką jest oczywiście „koronawirus”. W marcu odnotowała 25 mln wyszukiwań. W kwietniu było ich wciąż sporo, ale jednak o prawie 20% mniej, bo 20,4 mln. Tendencję świetnie ilustruje poniższy wykres z Google Trends:

Nowe potrzeby konsumentów

Równolegle, COVID-19 w istotny sposób wpłynął na ruch organiczny w wielu branżach. Widać to w tabeli przygotowanej na podstawie danych z Google Keyword Planner, zawierającej frazy związane z potrzebami konsumentów wywołanymi przez koronawirusa.

– Widać wyraźnie, że w przeciwieństwie do fraz bezpośrednio powiązanych z koronawirusem, wiele z nich nie tylko zaczęło notować dużo większe zainteresowanie w marcu 2020, ale też tendencja wzrostowa utrzymała się w kwietniu. Na przykład fraza „mata do ćwiczeń” w marcu tego roku odnotowała 74 tys. zapytań (wzrost o 400 proc. rok do roku), a w kwietniu, było to już 165 tys. (wzrost o 1566 proc. rok do roku) – dodaje Aleksander Kasprzak, Lightscape.

Komunikacja dopasowana do grupy docelowej

Na podstawie powyższych danych widać wyraźnie, że zainteresowanie samym koronawirusem znacząco spada. Jak wynika z kwietniowego badania Lovebrands Relations, 77% Polaków oczekuje pojawiania się w mediach informacji niezwiązanych z COVID-19. Jakich treści zatem szukają? 60 proc. szuka treści rozrywkowych, a 53 proc. informacji gospodarczych. Ta ostatnia dana pokazuje, że istnieje zapotrzebowania nie tylko na informacje o bieżącej sytuacji, ale też bardziej długofalowe prognozy na temat skutków, które przyniesie pandemia.

Przed markami otwiera się cała pula tematów związanych z nowymi potrzebami i wyzwaniami jakie przyniosła reorganizacja rzeczywistości spowodowana przez COVID-19. Wiele z tych zmian prawdopodobnie zostanie z nami na dłużej. Warto pamiętać o tym przygotowując strategię contentową naszej marki.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij