Jak może wyglądać przyszłość branży wydarzeń kulturalnych? Going. podsumowuje akcję #BiletWsparcia

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Jak może wyglądać przyszłość branży wydarzeń kulturalnych? Going. podsumowuje akcję #BiletWsparcia

31 maja zakończyła się ogólnopolska akcja fundraisingowa #BiletWsparcia, zainicjowana przez Going. i Empik Bilety. Inicjatywa spotkała się z dużym odzewem fanów kultury – od 23 marca do 31 maja sprzedano przeszło 4 tysiące cegiełek o łącznej wartości ponad 70 tysięcy złotych.

Od Lublina, przez Białystok, po Kraków

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ramach akcji na platformy sprzedażowe Going. oraz Empik Bilety trafiły symboliczne bilety wsparcia o wartości 10, 50 i 100 złotych. Do inicjatywy mógł się zgłosić każdy przedstawiciel branży kulturalnej. Cegiełka, po ponownym otwarciu klubów i uruchomieniu rynku wydarzeń, może posłużyć jako uniwersalna wejściówka, voucher lub bon zniżkowy do baru wybranego miejsca. Niektóre inicjatywy w ramach akcji #BiletWsparcia oferowały także autorskie gadżety – można było zdobyć m.in. bluzy i koszulki od Domu Kultury w Lublinie czy legendarne numerki z szatni białostockiego klubu FOMO.

Kluby, studio tańca oraz Nagrobki

Cały dochód zebrany ze sprzedaży #BiletówWsparcia trafił bezpośrednio do miejsc i organizatorów. Going. zrzekł się wynagrodzenia za obsługę, pobierając jedynie niezbędną opłatę za zewnętrzne koszty operacyjne transakcji. Wszystko po to, aby pomóc przetrwać podmiotom organizującym wydarzenia w całej Polsce. Do akcji fundraisingowej dołączyło w sumie 45 podmiotów – kluby, agencje koncertowe, organizatorzy wydarzeń, animatorzy kultury, targi, studio tańca, teatr, wydawnictwo muzyczne, a nawet niezależny zespół muzyczny Nagrobki.

– Emocje towarzyszące wydarzeniom kulturalnym zostają z nami na długo. Niektórzy śmiało mogą powiedzieć, że koncert czy spektakl, w którym wzięli udział, wpłynął na ich osobowość i patrzenie na świat. Te niezapomniane chwile zawdzięczamy nie tylko artystom, ale także tysiącom osób, które działają za kulisami, aby każde wydarzenie mogło dojść do skutku. Dlatego w tych bardzo trudnych dla branży chwilach, zdecydowaliśmy się uruchomić akcję, która pokaże wsparcie nie tylko nasze, ale odbiorców, którzy tęsknią za wydarzeniami – komentuje Anna Maria Żurek, COO Going.

Branża przemówiła wspólnym głosem 

Wraz z zakończeniem głównej akcji, swój finał miał cykl wideorozmów #BiletWsparciaLIVE, do którego Going. zaprosił przedstawicieli branży wydarzeń kulturalnych. O wpływie pandemii koronawirusa na branżę rozmawiali m.in. Paweł Trzciński z Distorted Agency, Sławomir Ostruszka i Paulina Lubowiecka z Big Idea oraz Clout Festival, Tomasz Masłowski z poznańskiej agencji koncertowej Winiary Bookings czy Magda Dubrawska z popularnej w środowisku polskiego rapu agencji Sold Out. Rozmowy, transmitowane na żywo w mediach społecznościowych, pozwalały wirtualnym widzom poznać pełny obraz sytuacji, z jaką mierzą się organizatorzy wydarzeń kulturalnych.

Aktualne warunki są również wymagające dla twórców teatru.

– Musimy dostosować wszystkie plany repertuarowo-premierowe, które były na wiosnę i jesień, często szukając nowych terminów z aktorami, reżyserami. Planujemy przenieść część repertuaru do sieci, aby dać ludziom możliwość obcowania z teatrem, jednocześnie zachęcając do ponownego przyjścia, gdy wszystko wróci do normy – opisuje Adam Sajnuk z Teatru WarSawy.

Współpraca sposobem na przyszłość

Cykl rozmów był również okazją do refleksji nad kondycją środowiska kulturalnego w Polsce. Zdaniem większości rozmówców #BiletWsparciaLIVE podczas lockdownu uwidoczniła się kulturalna dezintegracja branży. Spowodował ją brak wypracowanych narzędzi wpływu na decyzje odgórne oraz brak stowarzyszeń i organizacji pozarządowych, które skutecznie reprezentowałyby interes wszystkich przedsiębiorców i pracowników tego sektora. Magda Dubrawska z agencji Sold Out dodaje: – Nie jesteśmy pewni, co do modelu działania, wszystko zależy od rozwoju sytuacji. Nie mamy żadnych oczywistych i pewnych restrykcji, wskazań do czego mamy się dopasować i dlatego nie chcemy na razie podejmować decyzji co dalej, aby nie robić zamieszania. Jesteśmy bardzo wdzięczni ludziom, że nie wycofują się z koncertów i nie zwracają biletów. 

Według uczestników spotkań branża eventowa powinna wspólnie pracować nad uznaniem jej przez rząd za istotną gałąź gospodarki.

– W pojedynkę nie mamy takiej mocy, jaką możemy mieć, działając razem – podkreślili rozmówcy podczas jednej z debat.

Zgodnie z najnowszymi decyzjami rządu od 6 czerwca mogą otworzyć się m.in. kina i teatry. Jednak pomimo zniesienia zakazu przyjęć okolicznościowych do 150 osób czy otwarcia restauracji, kluby muzyczne muszą pozostać zamknięte do odwołania. Wśród wytycznych administracyjnych odnośnie pandemii COVID-19 nie pojawiły się informacje, kiedy i pod jakimi warunkami obostrzenia te zostaną poluzowane.

Lista uczestników akcji #BiletWsparcia

  • FOMO – Białystok
  • Mózg – Białystok
  • P23 – Katowice
  • Królewstwo – Katowice
  • Zet Pe Te – Kraków
  • Szpitalna 1 – Kraków
  • Fundacja Academica – Kraków
  • Święta Krowa – Kraków
  • DK Lublin - Lublin
  • Lordis – Łódź
  • Konkret – Łódź
  • Labirynt Festiwal – Łódź
  • Stara Przepompownia – Ostrów Wielkopolski
  • Winiary Bookings – Poznań
  • Be Kolektive – Poznań
  • All in Poznań – Poznań
  • Schron - Poznań
  • Klub Vinyl – Rzeszów
  • Agencja Premiera – Szczecin
  • SOLD OUT – Warszawa
  • No Problem – Warszawa
  • SPATiF – Warszawa
  • Pogłos – Warszawa
  • Iskra – Warszawa
  • 12on14 – Warszawa
  • Requiem Records – Warszawa
  • Room 13 – Warszawa
  • Jasna 1 – Warszawa
  • Luzztro – Warszawa
  • Distorted Agency – Warszawa
  • Rakieta – Warszawa
  • Grand Bazar – Warszawa
  • Big Idea – Warszawa
  • Niebo – Warszawa
  • Art. & More – Warszawa
  • Offside – Warszawa
  • Makes it happen – Warszawa
  • Akwarium – Warszawa
  • DM Agency – Warszawa
  • WWW – Warszawa
  • OH LALA – Warszawa
  • POTEM-O-TEM – Warszawa
  • Teatr WarSawy – Warszawa
  • Tunel / Surowiec – Wrocław
  • Nagrobki – zespół muzyczny

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij