TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Unilever zapowiada radykalne działania w celu zwalczania zmian klimatycznych

Koncern Unilever zapowiedział radykalne działania w celu zwalczania zmian klimatycznych, a także ochrony i odnowy środowiska naturalnego. Firma zainwestuje 1 miliard euro w nowy Fundusz Klimatyczno-Przyrodniczy (Climate & Nature Fund).
O autorze
3 min czytania 2020-06-16

Firma Unilever poinformowała o ogłoszeniu nowego planu, którego celem jest poprawa kondycji planety oraz zachowanie zasobów naturalnych dla przyszłych pokoleń. W jego ramach koncern:

  • zobowiązuje się, że do 2039 r. osiągnie zerową emisję netto dla wszystkich swoich produktów,
  • będzie współpracować z rolnikami i drobnymi producentami rolnymi, prowadząc programy ochrony i odtwarzania lasów, gleby i bioróżnorodności,
  • planuje także kooperację z rządami i innymi organizacjami, aby ułatwić dostęp do wody wśród społeczności, które żyją na obszarach dotkniętych jej niedoborem.

Aby przyspieszyć dotychczasową działalność, marki Unilever zainwestują 1 miliard euro w nowy, dedykowany Fundusz Klimatyczno-Przyrodniczy (Climate & Nature Fund). W ciągu następnych dziesięciu lat budżet ten zostanie wykorzystany do realizacji projektów, których celem jest odtworzenie krajobrazu, ponowne zalesianie, redukcja emisji dwutlenku węgla, ochrona dzikiej przyrody i wód.

Nowe inicjatywy będą rozszerzeniem dotychczasowej działalności marek – m.in. takich projektów, jak: Ben&Jerry’s na rzecz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z gospodarstw mlecznych, Seventh Generation promujących czystą energię dla wszystkich oraz Knorr wspierających rolników, aby uprawiali żywność w sposób bardziej zrównoważony.

Walka z kryzysem klimatycznym

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Obecne cele Unilever, oparte na wiedzy naukowej to: zredukowanie do zera emisji dwutlenku węgla w ramach całej naszej działalności i zmniejszenie o połowę emisji gazów cieplarnianych, związanych z produkcją, w całym łańcuchu wartości do 2030 r. W odpowiedzi na skalę i pilną potrzebę działania w związku z kryzysem klimatycznym, dodatkowo firma zobowiązuje się do osiągnięcia zerowej emisji netto dla wszystkich swoich produktów do 2039 r. – począwszy od pozyskania surowców, których używa, aż po sprzedaż produktów w sklepie.

Ochrona i rewitalizacja przyrody

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od ponad dziesięciu lat Unilever jest jednym z liderów branży w zakresie praktyk zrównoważonego pozyskiwania surowców. 89% surowców leśnych posiada certyfikat pochodzenia ze zrównoważonych źródeł zgodny z uznanymi na całym świecie standardami. Firma wierzy jednak, że aby powstrzymać wylesianie, musi podjąć wyzwanie przyjęcia jeszcze wyższych standardów. Oznacza to konieczność wglądu w konkretne lokalizacje zaopatrzenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do 2023 r. koncern zbuduje łańcuch dostaw, który nie będzie niósł ze sobą ryzyka wylesiania. Aby to osiągnąć Unilever zwiększy przejrzystość i ułatwi identyfikację, wykorzystując rozwijające się technologie cyfrowe – takie jak monitorowanie satelitarne, śledzenie geolokalizacji i blockchain – przyspieszając tym samym włączenie małych przedsiębiorstw i zmieniając podejście do pozyskiwania surowców.

Firma angażuje się również we współpracę z przemysłem, organizacjami pozarządowymi i rządami, aby chronić zarówno lasy, torfowiska i lasy tropikalne, a także inne ważne obszary cenne środowiskowo i magazynujące węgiel, które są zagrożone przekształceniem pod uprawy rolne, co może mieć katastrofalny wpływ na siedliska przyrodnicze.

W ramach działań wspierających zrównoważone pozyskiwanie surowców Unilever pomaga także w odtwarzaniu środowiska naturalnego: zwiększeniu lokalnej różnorodności biologicznej, przywróceniu zdrowia gleby oraz zachowaniu ochrony i dostępu do wody. Dlatego firma wzmocni współpracę z rolnikami oraz mniejszymi producentami rolnymi aktywnie działającymi na rzecz ochrony i regeneracji środowiska. Inicjatywy, które będzie wspierać, to między innymi zapewnienie praw do gruntów, umożliwienie dostępu do finansowania i zapobieganie wykluczeniu finansowemu, a także rozwijanie praktyk mających na celu przywrócenie stanu pierwotnego środowiska. To zintegrowane podejście poprawi warunki bytu drobnych producentów rolnych i da im narzędzia do sterowania procesem odtwarzania środowiska naturalnego.

Firma zapowiedziała również zintensyfikowanie bezpośrednich działań na rzecz ochrony wody. Już 40% światowej populacji cierpi z powodu niedoboru wody, a ponad 2,1 miliarda ludzi spożywa wodę, która zagraża ich zdrowiu. Do 2030 r. Unilever wdroży programy gospodarki wodnej dla lokalnych społeczności w 100 lokalizacjach. W tym celu wykorzysta doświadczenia ze swojego programu Prabhat realizowanego w Indiach, który obejmuje badania jakości wody i ryzyka związanego z zaopatrzeniem w okolicach naszych fabryk. Program ten zakłada wspólnotowe podejście do gospodarki wodnej – nie tylko pomaga rolnikom w czasie zbioru plonów, ale także zaspokaja podstawową potrzebę człowieka w zakresie odpowiedniego i łatwego dostępu do wody. 

Unilever dołączy także do 2030 Water Resources Group – wielostronnej platformy interesariuszy skupionej wokół Banku Światowego – aby wesprzeć zmiany transformacyjne i budowę trwałego programu zarządzania zasobami wodnymi na kluczowych rynkach, borykających się z problemem niedoboru wody, takich jak Indie, Brazylia, Republika Południowej Afryki, Wietnam i Indonezja.

Aby w jeszcze większym stopniu chronić zasoby wodne i minimalizować wpływ naszych produktów na gospodarkę wodną i ekosystemy wodne, firma zobowiązuje się, że do 2030 r. jej towary będą w pełni biodegradowalne. Chociaż niektóre ze składników używanych przez Unilever obecnie nie mają realnych biodegradowalnych alternatyw, koncern zapowiedział, że będzie współpracować z partnerami, aby wprowadzać innowacje, które pomogą osiągnąć założone cele.