TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Join the Goodness – Platige Image i laureat Oscara Hervé de Crécy prezentują nowy projekt

Studio Platige Image przygotowało dla francuskiej marki Babybel widowiskowy spot utrzymany w konwencji filmowego trailera. Reżyserem projektu jest nagrodzony Oscarem Hervé de Crécy. Prace nad produkcją zajęły 5 miesięcy i były kończone w trakcie trwania pandemii.
O autorze
2 min czytania 2020-06-18

Celem Platige było zbudowanie fikcyjnego świata i stworzenie atrakcyjnej wizualnie, wciągającej opowieści. Żeby tego dokonać zespół warszawskiego studia przygotował łącznie ponad 250 assetów CG, a ponad 70% spotu zostało wygenerowane komputerowo. Dodatkowo, Platige Image stworzyło unikalny system projekcji reklam, które mogą zmieniać się w hologramy lub zapętlać. Wszystkie funkcje były dostępne „w locie”, już na etapie projektowania. Dużym wyzwaniem było również połączenie elementów cyfrowych z ujęciami z planu kamerowego.

– Stworzyliśmy ogromne ilości geometrii pomocniczej, a na mapping kamer poświęciliśmy znacznie więcej czasu niż standardowo. W efekcie nasze cyfrowe kamery były spójne z analogowymi w 100%. Mamy szczęście, że w naszym zespole jest człowiek, który ma w tej materii nie tylko doświadczenie, ale prawdziwy talent. Efekty integracji CG z live-camem przeszły nasze oczekiwania – komentuje Maciej Szewczenko, VFX supervisor w Platige Image.

Przyznam, że nie jestem w stanie zliczyć ilości iteracji, które były wprowadzane przez kilka miesięcy trwania projektu, ale są one powalające. Zarówno klient jak i agencja, ale przede wszystkim reżyser, byli szalenie wymagający od pierwszego dnia prac do samego końca. Efekty naszej współpracy robią wrażenie! – dodaje Mateusz Wiśniewski, VFX Producer z Platige Image.

– Uwielbiam pracować z Platige! 3 lata temu, pracowaliśmy już wspólnie nad 2 cinematikami. Z Działem Reklamy pracowałem po raz pierwszy, ale atmosfera była taka sama, a ilość pracy wykonanej przez zespół robi wrażenie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę krótkie terminy i trudne warunki. Platige ma też to, co jako reżyser szczególnie doceniam – nigdy nie negują moich szalonych pomysłów i starają się szukać najlepszych rozwiązań. Przez cały okres produkcji byliśmy w kontakcie, co zaowocowało wysoką jakością stworzonego wspólnie filmu – podsumowuje współpracę Hervé de Crécy, reżyser spotu, laureat Oscara.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Praca z Hervé’m jest wyjątkowa – ponad realizm przekłada plastykę i płynące z obrazu emocje – stronę technologiczną powierza specjalistom. Dlatego robiliśmy wszystko, by efekt końcowy spełnił wspólne oczekiwania. Sam Hervé poświęcił projektowi i ludziom go tworzącym ogromną ilość czasu. Wiele wieczorów przegadaliśmy na temat samych projektów starych francuskich pociągów, czy amerykańskich samochodów. Nie przesadzę, jeśli powiem, że temat Babybel omawialiśmy przez setki godzin – dodaje Maciej Szewczenko z Platige Image.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia do produkcji obywały się w styczniu w Bangkoku, a sam projekt powstawał w Platige do maja. Pomimo pandemii prace nad produkcją nie zostały przerwane i były realizowane zgodnie z założonym harmonogramem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Proces twórczy trwał cały czas i był bardzo żywym i zmiennym organizmem, aż do samego końca. Kosztował nas wszystkich wiele serca, wyrzeczeń i miłości w tych niełatwych czasach, ale wszyscy mamy poczucie, że było warto – komentuje Mateusz Wiśniewski.

Pandemia wymusiła, by zespoły agencyjne, klienckie i nasz były wobec siebie bardziej empatyczne i wyrozumiałe. Zaczynaliśmy projekt, gdy świat był sparaliżowany strachem. Nieocenioną pomocą był dla nas system komunikacji elektronicznej jakiego używa Platige, zoptymalizowany system pracy zdalnej i pełen dostęp do zasobów serwerowych firmy. Jesteśmy dumni z efektu końcowego, który jest zasługą atmosfery szacunku i zaufania, w której współpracowało z sobą czterdziestu specjalistów. – podsumowuje Maciej Szewczenko.