TikTok to platforma społecznościowa, która zyskuje coraz większą popularność. Coraz chętniej też korzystają z niej znane marki, by dotrzeć do młodych osób.
Teraz potencjał TikToka postanowiła wykorzystać florencka Galeria Uffizi. W ramach nowej akcji instytucja przedstawiła słynne dzieła sztuki w dość niecodziennej formie – postacie z obrazów stały się bowiem bohaterami krótkometrażowych, tiktokwych filmików.
W ten sposób na przykład karzeł Morgante z dzieła Bronzino „uciekł” z ram obrazu i przechadzał się po ogrodach, zaś postacie z obrazu „Wiosna” Botticellego „tańczą” do popularnego utworu.
@uffizigalleries The dwarf goes hunting! ##boboli ##uncensored
♬ Blinding Lights - The Weeknd
@uffizigalleries Distance, please!! ##socialdistancing ##mood ##comedy ##art ##nature
♬ suono originale - uffizigalleries
@uffizigalleries Medici kids having fun! ##pewpewpew ##kids ##coolkids ##kidsoftiktok
♬ Pew Pew Pew - Auntie Hammy
PS
Muzeum J. Paula Getty'ego w Los Angeles wpadło na pomysł zaangażowania internautów w nietypową akcję ze sztuką w tle – instytucja poprosiła ich o odtworzenie ulubionych dzieł sztuki za pomocą materiałów dostępnych w domu.
PS2
1,5 stopnia Celsjusza to z pozoru tak niewiele – lecz ubiegłoroczna akcja organizacji WWF i madryckiego muzeum Prado dobitnie pokazała, jak błędne jest to stwierdzenie. W jej ramach zmodyfikowano słynne dzieła sztuki, by pokazać możliwe skutki ocieplenia klimatu.
PS3
Frida Kahlo, Mona Lisa i Picasso jako instagramerzy – brzmi niewiarygodnie? Portugalski artysta sprawił, że jest to możliwe – na profilu na Instagramie zatytułowanym „Untitled.Save” publikuje zdjęcia ikon kultury jako popularnych instagramowiczów.