Earth Speakr: interaktywne dzieło sztuki daje dzieciom głos w tematach związanych z ekologią i środowiskiem

Platforma Earth Speakr to nowe interaktywne dzieło sztuki artysty Olafura Eliassona, które nagłaśnia poglądy dzieci na temat przyszłości naszej planety. Projekt w nietypowy sposób zachęca dorosłych oraz dzisiejszych decydentów, innowatorów i polityków, żeby posłuchali, co młodzi mają do powiedzenia.
O autorze
2 min czytania 2020-07-06

Earth Speakr to inicjatywa islandzko-duńskiego artysty Olafura Eliassona złożona m.in. z aplikacji, witryny internetowej oraz fizycznych wystaw i stanowi centralny element programu kulturalnego z okazji niemieckiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w 2020 roku.

Projekt ten ma za zadanie promować współpracę między Europejczykami w każdym wieku oraz skłonić do refleksji nad zmianami klimatu i przyszłością naszej planety.

Dzieci przemawiają w obronie planety

W ciągu następnych sześciu miesięcy każdy będzie mógł pobrać aplikację Earth Speakr i stworzyć animację swojego otoczenia z wykorzystaniem zachęcającej do zabawy interaktywnej technologii. Dzieci i młodzież, które z racji wieku nie mogą jeszcze uczestniczyć w wyborach, mogą zabrać głos użyczając go dowolnemu przedmiotowi – drzewu, skórce od banana, niebu lub ulicy – aby przemówić w imieniu swojego lokalnego środowiska i całej planety. Ich kreatywny przekaz udostępniany na stronie projektu będzie można obejrzeć w aplikacji z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augmented Reality, AR).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Earth Speakr to wspólne dzieło sztuki, które zachęca dzieci, aby zostały artystami. Ostateczny kształt projektu Earth Speakr będzie zależał od Mówców na rzecz Ziemi – Earth Speakrs – ich kreatywności i wyobraźni. Dzieło składa się z ich myśli i wizji, obaw i nadziei. Ich twórczość może mieć charakter żartobliwy i kapryśny, poważny albo poetycki. Żaden pomysł nie jest dobry ani zły, a każdy może łatwo wziąć udział w projekcie. Platforma Earth Speakr zachęca dzieci, aby powiedziały, co im leży na sercu, i przyłączyły się do kształtowania naszego świata oraz planety, dziś i w przyszłości – powiedział Olafur Eliasson.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Earth Speakr ma przede wszystkim za zadanie wzmocnić przekaz dzieci i zachęcić dorosłych oraz współczesnych decydentów, innowatorów i globalnych liderów, żeby ich wysłuchali. Na stronie projektu dorośli mogą pokazać, że słuchają dzieci, tworząc tak zwane „Loud Speakrs”, czyli kolekcje wiadomości AR. Kolekcje Loud Speakrs można umieścić w dowolnym punkcie na wirtualnej mapie – na publicznych skwerach, w parkach, ponad budynkami politycznymi – aby skłonić innych do słuchania.

Co ciekawe, wiadomości Earth Speakr są też nadawane w budynkach Justus Lipsius i Europa w Brukseli, w Parlamencie Europejskim w Brukseli i Strasburgu oraz w Berlinie na dziedzińcu „Lichthof” Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Od 1 lipca br. wiadomości dzieci będą pojawiać się na wirtualnej mapie Earth Speakr, a kolekcje Loud Speakrs będzie można oglądać w AR w ważnych miejscach Unii Europejskiej. Aby dowiedzieć się więcej i przyłączyć do tworzenia dzieła, można pobrać aplikację Earth Speakr z Google Play lub App Store, odwiedzić stronę inicjatywy i dołączyć do dyskusji @earthspeakr w mediach społecznościowych.

PS

Klocki Lego to nie tylko zabawka. Dla kolejnych pokoleń, jest to także sposób na edukację o świecie. Tym razem marka chce inspirować najmłodszych do szukania rozwiązań przyjaznych środowisku i pokazywać im, jak zmieniać świat na lepsze. W tym celu powstała kampania Zielone Instrukcje.

PS2

Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi Muzeum Narodowe w Warszawie postanowiło zwrócić uwagę na zmiany klimatyczne i ich wpływ na naszą planetę, modyfikując nieco polskie dzieła sztuki.

PS3

W ubiegłym roku w przestrzeni miejskiej Olsztyna pojawiło się 10 plakatów, przedstawiających apokaliptyczną wizję tego miasta za 30 lat. Była to inicjatywa tamtejszego Miejskiego Ośrodka Kultury, której celem było zwrócenie uwagi na problem zmian klimatycznych.

PS4

Rosyjski oddział Greenpeace postanowił wykorzystać ogromną popularność aplikacji FaceApp, która postarzała twarze użytkowników – organizacja w podobny sposób pokazała, jak drastycznie zmieni się nasz świat za kilkanaście lat, jeśli zignorujemy problem globalnego ocieplenia.