TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Letnie wyprzedaże: w modzie wybieramy to, co rok temu

18 czerwca rozpoczął się sezon letnich wyprzedaży. Temat ten dotyczy praktycznie każdej branży, w tym – fashion. Platforma modowa Domodi.pl sprawdziła, czy tegoroczne święto przecen, pomimo pandemii i lockdown’u, jest porównywalne z ubiegłymi.
O autorze
2 min czytania 2020-08-03

Obawy o to, jak zachowają się konsumenci podczas tegorocznych wyprzedaży w branży fashion były bardzo poważne. Jednak po zakończeniu pierwszego ich miesiąca, przypadającego na dni od 18 czerwca do 18 lipca, widać, że popyt prawie dorównał do poziomu sprzed roku – wynika z danych platformy zakupowej Domodi.pl. E-commerce przeanalizował w co najchętniej i z jaką częstotliwością, klikali użytkownicy w ciągu wyprzedaży. Co zmieniło się w porównaniu z zeszłym rokiem?

Asortyment: w odzieży bez zmian

O tym, że preferencje zakupowe użytkowników wróciły na swoje dawne tory świadczy fakt, że najchętniej klikalnymi kategoriami były sukienki czyli niezmienne od lat hity tego czasu. Te pierwsze od lat wiodą zakupowy prym, a w tym roku stanowiły aż 38% wszystkich kliknięć w kategorii odzież na platformie. Dalsze pozycje w kategorii odzież zajęły kolejno: bluzki damskie oraz T-shirty męskie.

Zmiany na podium w kategorii obuwie

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dane z Domodi.pl pokazują, że to właśnie w przypadku obuwia nastąpiły znaczne zmiany w lokalności w porównaniu z rokiem ubiegłym. I choć na pierwszym miejscu niezmiennie znalazły się sandały, cieszące się zainteresowaniem wynoszącym 22%, to popularne o tej porze roku klapki czy espadryle znalazły się daleko za podium. Miejsca II i III przypadły bowiem obuwiu sportowemu: damskiemu – 15% oraz męskiemu – 14%. To duża zmiana w porównaniu z 2019 rokiem, w którym w alternatywnym czasie zainteresowanie sportowymi modelami damskimi wynosiło 7%, a męskimi 4%.

– Zdecydowanie 2020 rok należy do obuwia sportowego, a niesłabnące zainteresowanie nim obserwujemy od marcowego lockdown’u. Dziś ten wzrost wynosi 100% w porównaniu rok do roku. Z czego wynika ta tendencja? Niepewna sytuacja epidemiczna zatrzymała wielu konsumentów w Polsce, którzy chcąc spędzić tutaj wolny czas decydują się łączyć wypoczynek z aktywnościami fizycznymi – mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiany także wśród samych kupujących

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W trakcie letnich wyprzedaży niezmiennie aktywne w Internecie pozostawały kobiety, stanowiąc 76% użytkowników odwiedzających platformę Domodi.pl na przełomie czerwca i lipca. Największe jednak rozbieżności z rokiem poprzednim widać na przykładzie grup wiekowych kupujących.

– Niejednokrotnie pojawiało się także stwierdzenie, że pandemia zachęci nowe grupy wiekowe do aktywności w e-commerce. Dzisiaj widzimy to bardzo dokładnie – na przykładzie grupy 65+, która rok do roku zwiększyła swoją aktywność zakupową o 100% – z 5% w 2019 roku do 10% w 2020 – stwierdza ekspert z Grupy Domodi.

Wysoka aktywność na platformie była także domeną grupy 35-44, która wzrosła z 20% w 2019 roku do 24% w 2020.

To ważne informacje dla osób prowadzących sklepy online, bowiem nowi użytkownicy z dojrzałych grup mają zupełnie inne oczekiwania od zakupów w sieci, niż młode pokolenia, swobodnie korzystające z technologii.