Burberry i Tencent stworzyły interaktywny sklep koncepcyjny w Chinach

Burberry i Tencent stworzyły interaktywny sklep koncepcyjny w Chinach
Pełen najnowszych technologii, interaktywny sklep koncepcyjny marki Burberry pojawił się niedawno w Shenzhen. Jest on efektem współpracy brytyjskiego domu mody z firmą technologiczną Tencent.
O autorze
1 min czytania 2020-08-05

Nowy sklep koncepcyjny marki Burberry jest swego rodzaju hybrydą tradycyjnego butiku i sklepu internetowego. Ma on za zadanie zapewnić nowe doświadczenia zakupowe młodym klientom, którzy są na bieżąco z najnowszymi technologiami.

Klienci nietypowego concept store’u, za pomocą popularnej w Chinach aplikacji WeChat, uzyskują dostęp do wielu spersonalizowanych ofert – najpierw jednak mają za zadanie stworzyć swój własny avatar na platformie, za pomocą którego mogą później umawiać się na prywatne konsultacje ze stylistką Burberry lub zarezerwować stolik w kawiarni znajdującej się wewnątrz butiku. Aktywne korzystanie z aplikacji pozwala im na kolekcjonowanie specjalnych punktów, za które otrzymują różne nagrody, takie jak np. dodatkowe, przygotowane specjalnie dla nich danie w kawiarni. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponadto, za pośrednictwem aplikacji WeChat klienci mogą wybrać przymierzalnię – każda posiada jakiś charakterystyczny dla marki Burberry motyw przewodni – a także ustawić, jakie piosenki mają być w niej w danym momencie odtwarzane podczas przymierzania ubrań. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To jednak nie wszystko – za pomocą aplikacji WeChat klienci, skanując QR kod umieszczony na poszczególnych produktach, mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat danej rzeczy, a także propozycje stylizacyjne. 

W sklepie koncepcyjnym marki Burberry pełno jest też interaktywnych luster oraz ekranów, które wyświetlają najnowsze pokazy domu mody, a także wchodzą w interakcję z przechadzającymi się po butiku klientami. 

Cały sklep ma powierzchnię 500 m2 i składa się z dziesięciu pomieszczeń. Przedstawiciele obu marek zapowiedzieli, że w planach jest stworzenie kolejnych tego typu miejsc. 

PS

30 sierpnia 2018 roku w Poznaniu eobuwie.pl otworzyło sklep w innowacyjnym formacie. Klienci, zamiast oglądać towar na półkach, mogą przejrzeć ofertę na tabletach zamieszczonych w sklepie lub własnych urządzeniach mobilnych, a następnie zamówić interesujący ich produkt.

PS2

W 2018 roku Żabka zaprezentowała „Sklep jutra”, który wykorzystuje szereg rozwiązań, dotyczących zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta.

PS3

Już teraz nie trzeba wychodzić kilka razy z przymierzalni po inny rozmiar ubrania czy pasujący dodatek. W salonie Nike w Galerii Wroclavia możemy znaleźć interaktywne lustro, które pozwala wchodzić w interakcje z klientami.