Od jakiegoś czasu na ulicach Warszawy można spotkać charakterystyczne ciężarówki, które oklejone są napisami szykanującymi społeczność LGBT+. Ponadto, osoby jadące pojazdem wykrzykują z megafonu homofobiczne i nierzadko kontrowersyjne hasła, przede wszystkim utrwalające szkodliwe stereotypy dotyczące osób homoseksualnych.
Teraz z takimi ciężarówkami postanowił „walczyć” popularny twórca internetowy – Krzysztof Gonciarz. 13 sierpnia br. na ulicach stolicy pojawiła się nietypowa furgonetka, na której umieszczone zostały napisy wyśmiewające koncept pojazdów anty-LGBT.
Zobacz również
„Każdy może wynająć ciężarówkę i gadać z niej głupoty” – brzmi jedno z haseł umieszczonych na ciężarówce Gonciarza.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poprzez stworzenie własnego pojazdu i karykaturalne przerysowanie banerów z hasłami porównującymi homoseksualizm do pedofilii, youtuber chce pokazać, jak groteskowy sam w sobie jest koncept promowania szkodliwych idei w ten sposób.
– Nasze stanowisko jest proste, nie powinno się ufać informacjom zapisanym na przejeżdżających obok ciężarówkach. Dzisiaj rozmawiamy o ciężarówkach, a w szczególności o tym czy ich plandeki mogą być autorytetem moralnym? – mówi Gonciarz na temat swojej akcji.
Akcja ma charakter spontaniczny, niezależny i nie jest finansowana przez żadne instytucje rządowe, ani pozarządowe.
Co ciekawe, to nie pierwszy raz, kiedy Krzysztof Gonciarz postanowił zabrać głos w sprawie społeczności LGBT+. Pod koniec czerwca br. youtuber nagrał film zatytułowany „Szanowny Panie Prezydencie”, w którym poruszył temat mowy nienawiści wobec społeczności LGBT+. Podczas wideo wyświetlane były reklamy z kampanii wyborczej Andrzeja Dudy. Cały dochód z nich Gonciarz przekazał na konto organizacji Miłość Nie Wyklucza.
PS
Zalando ruszyło z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.
PS2
Pod koniec czerwca br. Kampania Przeciw Homofobii zaprezentowała nowy, nagrany w zaledwie 4 dni spot, który powstał w odpowiedzi na homofobiczną wypowiedź Andrzeja Dudy na temat osób LGBT+.