„Stop ciężarówkom!” – Krzysztof Gonciarz wyśmiewa homofobiczne pojazdy

„Stop ciężarówkom!” – Krzysztof Gonciarz wyśmiewa homofobiczne pojazdy

Krzysztof Gonciarz rzucił rękawicę ciężarówkom głoszącym homofobiczne hasła, które w ostatnich tygodniach pojawiły się w stolicy. Youtuber postanowił w nietypowy sposób sprawić, by pojazdy zniknęły z ulic Warszawy.

Od jakiegoś czasu na ulicach Warszawy można spotkać charakterystyczne ciężarówki, które oklejone są napisami szykanującymi społeczność LGBT+. Ponadto, osoby jadące pojazdem wykrzykują z megafonu homofobiczne i nierzadko kontrowersyjne hasła, przede wszystkim utrwalające szkodliwe stereotypy dotyczące osób homoseksualnych. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Teraz z takimi ciężarówkami postanowił „walczyć” popularny twórca internetowy – Krzysztof Gonciarz. 13 sierpnia br. na ulicach stolicy pojawiła się nietypowa furgonetka, na której umieszczone zostały napisy wyśmiewające koncept pojazdów anty-LGBT.

„Każdy może wynająć ciężarówkę i gadać z niej głupoty” – brzmi jedno z haseł umieszczonych na ciężarówce Gonciarza. 

Poprzez stworzenie własnego pojazdu i karykaturalne przerysowanie banerów z hasłami porównującymi homoseksualizm do pedofilii, youtuber chce pokazać, jak groteskowy sam w sobie jest koncept promowania szkodliwych idei w ten sposób. 

 – Nasze stanowisko jest proste, nie powinno się ufać informacjom zapisanym na przejeżdżających obok ciężarówkach. Dzisiaj rozmawiamy o ciężarówkach, a w szczególności o tym czy ich plandeki mogą być autorytetem moralnym? – mówi Gonciarz na temat swojej akcji. 

Akcja ma charakter spontaniczny, niezależny i nie jest finansowana przez żadne instytucje rządowe, ani pozarządowe.

Co ciekawe, to nie pierwszy raz, kiedy Krzysztof Gonciarz postanowił zabrać głos w sprawie społeczności LGBT+. Pod koniec czerwca br. youtuber nagrał film zatytułowany „Szanowny Panie Prezydencie”, w którym poruszył temat mowy nienawiści wobec społeczności LGBT+. Podczas wideo wyświetlane były reklamy z kampanii wyborczej Andrzeja Dudy. Cały dochód z nich Gonciarz przekazał na konto organizacji Miłość Nie Wyklucza.

PS

Zalando ruszyło z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.

PS2

Pod koniec czerwca br. Kampania Przeciw Homofobii zaprezentowała nowy, nagrany w zaledwie 4 dni spot, który powstał w odpowiedzi na homofobiczną wypowiedź Andrzeja Dudy na temat osób LGBT+.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij