„Jestem LGBT – jestem człowiekiem”: viralowy spot Kampanii Przeciw Homofobii walczy z dehumanizacją społeczności LGBT+

„Jestem LGBT – jestem człowiekiem”: viralowy spot Kampanii Przeciw Homofobii walczy z dehumanizacją społeczności LGBT+
Kampania Przeciw Homofobii zaprezentowała nowy, nagrany w zaledwie 4 dni spot, który powstał w odpowiedzi na homofobiczną wypowiedź Andrzeja Dudy na temat osób LGBT+. Film już staje się viralem.
O autorze
1 min czytania 2020-06-24

Do sieci trafił właśnie poruszający spot stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii, w którym wzięło udziało blisko pół tysiąca osób LGBT z całej Polski. Bohaterowie filmu, patrząc wprost do kamery, mówią jedno i to samo zdanie – „Jestem LGBT – jestem człowiekiem”.

– Spot jest odpowiedzią KPH na homofobiczną kampanię Andrzeja Dudy, który wraz z politykami PiS dehumanizuje społeczność LGBT odmawiając osobom homo- i biseksualnym oraz transpłciowym człowieczeństwa. A osoby LGBT to ludzie z krwi i kości – to nasi bracia i siostry, sąsiedzi, współpracownicy. To nasz ukochany syn lub córka, fryzjerka podcinająca nam włosy co miesiąc i sprzedawca z osiedlowego sklepu. To lekarz, u którego leczymy się od lat i nauczycielka matematyki, która uczyła nas liczyć – czytamy na stronie kampanii.

Nowy spot Kampanii Przeciw Homofobii oparto na filmikach, które osoby LGBT przygotowały samodzielnie, nagrywając się na telefonie. Obok rozpoznawalnych osób takich jak np. wokalista Michał Kwiatkowski, siatkarka Katarzyna Skorupa, perkusista Lao Che Michał Dimon Jastrzębski i aktywistka Areta Szpura, w spocie zobaczymy też pracowników biurowych, studentki, lekarki, młodzież szkolną czy artystów. 

– Naszym spotem chcemy raz na zawsze rozprawić się z odczłowieczającym mitem nieistniejącej ideologii i wzmocnić społeczność LGBT. Wideo ma też na celu zmobilizowanie jak największej liczby osób do udział w wyborach, które dzięki zaangażowaniu i determinacji mają szansę zakończyć w Polsce erę homofobicznej i transfobicznej prezydentury – mówi Cecylia Jakubczak z Kampanii Przeciw Homofobii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Krzysztof Gonciarz nagrał film zatytułowany „Szanowny Panie Prezydencie”, w którym poruszył temat mowy nienawiści wobec społeczności LGBT+. Podczas wideo wyświetlane były reklamy z kampanii wyborczej Andrzeja Dudy – cały dochód z nich youtuber przekaże na konto organizacji Miłość Nie Wyklucza.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się