Jak wykorzystać case studies w strategii content marketingowej Twojej firmy?

Jak wykorzystać case studies w strategii content marketingowej Twojej firmy?

Współczesny klient przed złożeniem zamówienia na konkretny produkt czy usługę szuka informacji – kieruje się opiniami udostępnionymi w internecie, porównuje oferty, pyta znajomych o doświadczenia zakupowe, weryfikuje wiarygodność marki.

W ciągu ostatniej dekady informacje udostępniane online przez marki stały się nieodłącznym elementem przeważającym o podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów. To dzięki zebranym danym klienci czują, że wybiorą produkt zgodny z ich potrzebami i oczekiwaniami. Pomagają im w tym także case studies.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Case study – co to jest i dlaczego warto wykorzystać ten format treści?

Case study, inaczej nazywane analizą przypadku, studium przypadku czy potocznie kejsem, to jeden z najlepszych sposobów na wykazanie wartości danego produktu czy usługi. Jest to idealna metoda przedstawiania potencjalnym klientom szeregu korzyści, które płyną ze współpracy z Twoją firmą czy też ze skorzystania z Twojej oferty. 

Studium przypadku opiera się na realnych danych i opisuje doświadczenia zakupowe innego klienta. W ten sposób dostarcza czytelnikom sugestywnych, realistycznych i przekonujących informacji o efektach, jednocześnie budując wizerunek Twojej marki.

Jak dowodzą badania, ponad 80% konsumentów przyznaje się do czytania recenzji, a przeciętny Kowalski musi przeczytać ich aż 10 zanim poczuje, że może zaufać danej marce. Co więcej, aż 91% z ankietowanych osób przyznało, że pozytywne opinie i case studies zwiększają w ich mniemaniu prawdopodobieństwo skorzystania z usług firmy i są o 50% bardziej godne zaufania, niż reklamy natywne. 

Korzyści z wykorzystania case studies widzą także i marketerzy. Według raportu HubSpot State of Marketing 2020, 13% marketerów określa case studies jako jeden z podstawowych formatów treści wykorzystywanych w ich strategii content marketingowej. To sprawia, że studia przypadków są piątym najpopularniejszym rodzajem treści, ustępującym jedynie treściom wizualnym, blogom i ebookom.

źródło: hubspot.com

Wielu właścicieli firm nie do końca jednak wierzy w moc case studies. Ich obawy często związane są z dość powszechnie znanym problemem złego ulokowania środków i poniesienia wyższych nakładów finansowych na ich przygotowanie w porównaniu do postów blogowych. Gdy jednak jasno nakreślimy cel tworzenia case study – zbudowanie zaufania potencjalnych klientów, pokazując, jak oferowane przez nas produkty i usługi sprawdzają się u innych klientów – to nagle okazuje się, że „gra jest warta świeczki”. Pamiętajmy, że klienci nie tylko chcą wierzyć markom – chcą także usłyszeć pozytywne opinie od osób, które już wcześniej skorzystały z oferty danej firmy. 

Jak stworzyć wartościowe case study?

Studium przypadku, jak i każdy inny format treści w content marketingu, musi nieść wartość dla odbiorców i odpowiadać na ich potrzeby. Z tego względu przede wszystkim należy skupić się na czterech głównych aspektach podczas tworzenia case study.

1. Wytypuj problemy i zastrzeżenia swoich klientów, wokół których stworzysz historię.

Głównym powodem tworzenia case study jest dążenie do wyeliminowania wątpliwości zakupowych potencjalnych klientów. Studium przypadku powinno pomóc im w wizualizacji ich sukcesu, dostarczając szczegółów zastosowania, które wspierają wartość produktu. Kiedy zdobędziesz zaufanie potencjalnego klienta, znacznie łatwiej będzie Ci go zachęcić do zakupu.

2. Przedstaw historię i bazuj na realnych danych.

Ciekawe historie aktywują cały nasz mózg i sprawiają, że czujemy się, jakbyśmy nimi żyli. Tworząc więc treść case study, postaraj się, aby brzmiała ona, jak historia o potencjalnym kliencie – z wyraźnym wstępem, przedstawieniem jego problemu oraz wymiernych korzyści, które osiągnął on, wybierając Twój produkt lub usługę. 

Przytaczane informacje poprzyj danymi oraz wpleć w treść opinie wystawione przez Twoich dotychczasowych klientów. Samo stwierdzenie, że Twój produkt jest „najlepszy na rynku” nie przekona klientów. Używanie żargonu marketingowego lub technicznego może również zirytować klientów. Dostosuj ton i formę komunikacji do Twoich czytelników. Pamiętaj, że nie ma nic bardziej przekonującego, niż przykład ze świata rzeczywistego, przedstawiający szczery punkt widzenia klienta.

3. Zadbaj o czytelną szatę graficzną.

Użytkownicy internetu wolą przeglądać, a nie czytać publikowaną treść słowo w słowo. Musisz więc odpowiednio sformatować studium przypadku. Duże fragmenty tekstu, bez żadnych pomocniczych elementów wizualnych, powodują u e-czytelników znużenie i w większości przypadków są przez nich ignorowane. 

W celu urozmaicenia case study użyj więc zdjęć, dane przedstaw w formie czytelnych wykresów, zastosuj także treści multimedialne i cytaty. Szczególnie ostatni z wymienionych elementów ma dużą moc. Cytaty zawarte w Twoim studium przypadku to niezwykle potężne narzędzie marketingu treści, które prowadzi ludzi do konwersji. 

4. Zadbaj o promocję case study.

Musimy także pamiętać o dystrybucji stworzonego contentu. Jeśli nie zadbamy o odpowiednią promocję case study, nie dotrze ono do Twoich potencjalnych klientów i tym samych nie zachęci ich ono do złożenia zamówienia. W jaki sposób możesz wypromować stworzone studium przypadku? 

  • Pierwszym oczywistym miejscem, w którym możesz umieścić link do case study, jest Twoja firmowa strona internetowa. 
  • Możesz też utworzyć dedykowaną sekcję ze studiami przypadków na www, aby ułatwić użytkownikom odwiedzającym Twoją witrynę ich odnalezienie. 
  • Innym wartym uwagi rozwiązaniem jest wysyłka informacji o case study do Twoich subskrybentów w newsletterze, dołączenie linku do e-maili kierowanych do klientów po rozmowach sprzedażowych czy też osadzenie przekierowania do case study we własnej stopce mailowej. 
  • Możesz również udostępniać studia przypadków za pośrednictwem mediów społecznościowych wraz z oznaczeniem klienta, którego dana treść dotyczy. 

Z jakich sekcji powinno składać się case study?

Podczas tworzenia studium przypadku bardzo ważne jest odpowiednie poukładanie wiadomości. Wówczas wzmocnimy siłę przekazu i sprawimy, że użytkownik będzie zaciekawiony opowiadaną przez nas historią. Z jakich sekcji powinno składać się case study? Kluczowe informacje znajdziesz na infografice:

Na koniec jeszcze jedna ważna kwestia – case study możesz także wykorzystać do stworzenia innego, równie ciekawego formatu treści: infografiki czy materiału wideo.

Studia przypadków to jedne z nielicznych taktyk optymalizacji współczynnika konwersji w content marketingu, które mogą zadziałać niesamowicie dobrze, zanim potencjalni klienci zdecydują się na dokonanie zakupów. Nic tak bowiem nie buduje wiarygodności i zaufania u potencjalnych klientów, jak historie sukcesu dotyczące Twojego produktu czy usługi. Case study wspierają skomplikowany proces podejmowania decyzji i budują wizerunek marek w internecie. Koniecznie więc włącz ten format treści do swojej strategii content marketingowej.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij