TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Grupa robocza IAB Polska stworzyła zbiór dobrych praktyk w obszarze viewability

Czym jest viewability? Jak rozumie ją rynek? Jak mierzyć i rozliczać kampanie reklamowe w kontekście widoczności reklam? Na te i inne pytania odpowiada publikacja „Dobre Praktyki w obszarze viewability” stworzona przez grupę roboczą viewability IAB Polska.
O autorze
1 min czytania 2020-08-31

Globalnie znaczenie wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych stale rośnie. Istnieją różne metody, jednak jedną z ważniejszych cech kwalifikujących dostarczanie reklam jest pomiar widoczności (Viewability). W praktyce widoczność reklam kampanii online jest mierzona równolegle przez agencje mediowe, reklamodawców i wydawców.

W październiku 2017 roku IAB Polska wprowadziło Standard Viewability. Standardem przyjętym przez IAB został Media Rating Council (MRC), który uznaje wyświetlenie za widzialne, jeżeli co najmniej 50% pikseli pozostawało w widocznym obszarze okna przeglądarki przez minimum 1 sekundę w przypadku reklamy graficznej lub przez 2 sekundy w przypadku reklamy wideo. Wprowadzenie tych norm przełożyło się na znaczącą poprawę w zakresie jakości dostarczanej powierzchni reklamowej.

– Po blisko 3 latach obowiązywania Standardu IAB w obszarze viewability zdecydowaliśmy się wprowadzić na rynek zbiór dobrych praktyk viewability. Dążeniem grupy roboczej było dostarczenie możliwie jak najbardziej skondensowanej wiedzy, aby kontynuować edukację rynku reklamy internetowej w zakresie pomiaru widoczności reklam. Premiera publikacji zbiegła się z trwającą pandemią, która w olbrzymi sposób wpłynęła na zwiększenie ruchu w internecie, a w konsekwencji wymusiła zintensyfikowanie procesu weryfikacji jakości produktu reklamowego dostarczanego marketerom. W zbiorze dobrych praktyk viewability zderzamy się nie tylko z obowiązującymi praktykami rynkowymi, ale również z wyzwaniami, przed którymi stoi rynek w zakresie pomiaru, analizy i sprawozdawczości. Przedstawione przez nas wytyczne mają służyć jako zalecane działania w oparciu o aktualny stan wiedzy. – tłumaczy Hubert Świtalski, country manager Poland firmy Meetrics, szef grupy roboczej IAB viewability.

Zbiór dobrych praktyk viewability jest również odpowiedzią na potrzebę wytycznych dotyczących porównywalności wyników pomiaru, jak i minimalizacji wszelkich odchyleń między różnymi systemami pomiarowymi i dostawcami, poprzez zastosowanie jednolitych procesów, wartości pomiarowych i sprawozdawczości. Wytyczne te mają służyć jako zalecenia działania w oparciu o aktualny stan wiedzy. Nie jest wykluczone, że w trakcie dalszego rozwoju technologii będą opracowywane dodatkowe standardy i procesy certyfikujące.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zbiór dobrych praktyk w obszarze viewability można pobrać ze strony www.iab.org.pl/baza-wiedzy/zbior-dobrych-praktyk-w-obszarze-viewability/

Słuchaj podcastu NowyMarketing