Tommy Hilfiger przedstawia strategię „Make it Possible” – plan podróży ku odpowiedzialnej modzie

Marka Tommy Hilfiger przedstawia strategię „Make it Possible”. To ambitny plan zrównoważonego społecznie i ekologicznie rozwoju, umacniający zaangażowanie marki w tworzenie mody, która nic nie marnuje i jest otwarta na wszystkich.
O autorze
2 min czytania 2020-09-02

Poprzez „Make it Possible” Tommy Hilfiger stawia 24 cele, które jego marka zamierza osiągnąć do 2030 r. Wyzwania podzielone zostały na cztery filary: 

  • Circle Round: produkcja w pełni zamkniętym, ekologicznym modelu obiegu surowców. 
  • Made for Life: poszanowanie planety na każdym etapie działalności firmy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów zmian klimatycznych, odpowiedzialnego wykorzystania gruntów, gospodarki wodnej oraz zanieczyszczenia chemicznego. 
  • Everyone Welcome: marka każdego fana TOMMY’ego – zawsze otwarta na ludzi i dostępna dla wszystkich. 
  • Opportunity for All: równe szanse w rozwoju kariery – bez barier na ścieżce do sukcesu. 

Program Make it Possible Tommy’ego Hilfigera napędzany jest przez nadrzędną marce firmę PVH Corp. Jej strategia Forward Fashion zakłada 15 priorytetów aktywności: wyznaczonych do redukcji negatywnego wpływu na środowisko do zera, wzrostu pozytywnych działań o 100% i poprawy warunków życia miliona osób zaangażowanych na wszystkich etapach jej działalności. 

– Mój pierwszy sklep – People’s Place – otworzyłem w 1969 r. w rodzinnej Elmirze, aby ludzie ze wszystkich środowisk mogli spotykać się i wspólnie cieszyć popkulturą. Przez lata ewoluowaliśmy jako marka, napędzani otwartością na różnorodność. Zmieniło się także nasze podejście do rozwoju zrównoważonego społecznie i środowiskowo. Dzięki Make it Possible zajdziemy jeszcze dalej w naszych staraniach. Pracujemy według wizji, na której realizacji skupi się cała firma – przed nami wielka podróż, ale na pewno tam dotrzemy – mówi Tommy Hilfiger.

– W czasach kryzysu zdrowotnego, społecznego i ekologicznego łaczy nas odpowiedzialność za szukanie nowych rozwiązań, promowanie różnorodności i budowanie przyszłości bardziej przyjaznej planecie. W naszej naturze leży gotowość do zmian – nawet w najbardziej wymagających czasach. Właśnie dlatego przedstawiamy ambitny program zrównoważonego rozwoju Make it Possible – 24 cele do osiągnięcia do 2030 roku. Marka TOMMY HILFIGER ma za sobą dekadę sukcesów w tworzeniu bardziej przyjaznej środowisku mody. Była pionierem m.in. produkcji dżinsów wykorzystującej mniej zasobów naturalnych, angażowała się w zarządzanie gospodarką wodną i tworzyła bardziej inkluzywne kolekcje. Make it Possible to podróż, którą wspólnie odbędziemy, by wywołać znaczącą i trwałą zmianę przemysłu mody na lepsze – mówi Martijn Hagman, CEO firm Tommy Hilfiger Global i PVH Europe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Make it Possible to najnowszy z kroków Tommy’ego Hilfigera na trasie ku odpowiedzialnej modzie. Dotychczasowe osiągnięcia to m.in. kolekcja Tommy Hilfiger Adaptive – zaprojektowana, by ułatwić ubieranie się dzieciom i dorosłym żyjącym z niepełnosprawnością. W globalnym programie Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge startupy i młode przedsiębiorstwa pracowały nad rozwiązaniami promującymi różnorodność społeczną i ekologię w świecie mody. W ostatnim czasie Tommy Hilfiger zinaugurował także People’s Place Program – misję zwiększenia reprezentacji mniejszości rasowych w przemyśle mody i branży kreatywnej. 

Do tej pory 80% projektantów TOMMY HILFIGER otrzymało szkolenie z produkcji w zamkniętym obiegu surowców, a 72% bawełny wykorzystanej przez markę w 2019 r. pochodziło z bardziej ekologicznych źródeł. W procesie wykorzystującym mniej wody i energii wyprodukowano już dwa miliony artykułów dżinsowych. Każda kolekcja TOMMY HILFIGER zawiera większą ofertę produktów przyjaznych środowisku: w sezonie Wiosna 2021 będzie ich aż 50% – dwa razy więcej niż rok wcześniej. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Żadna marka nie zmieni świata mody w pojedynkę. Tommy Hilfiger – jako przedstawiciel PVH Corp. – połączył więc siły z partnerami w branży i w sierpniu 2019 r. podpisał deklarację The Fashion Pact. Dołączył także do inicjatyw Make Fashion Circular fundacji Ellen MacArthur oraz projektu Jeans Redesign. Przez ostatnie kilka lat Hilfiger współpracował także z WWF nad rozwiązaniami w lokalizacjach mierzących się z zagrożeniem gospodarki wodnej. Kooperacja zaowocowała szkoleniem z zarządzania ryzykiem wodnym dla dostawców i przedstawicieli parków przemysłowych w dorzeczu chińskiej rzeki Taihu oraz partnerstwem w utworzeniu nowego programu zarządzania wodą w Wietnamie i dorzeczu Mekongu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się