Nikt się piłki z ławki nie nauczył – Jurorzy Young Creatives 2014 o konkursie

Nikt się piłki z ławki nie nauczył – Jurorzy Young Creatives 2014 o konkursie
Do 31 stycznia trwa przyjmowanie zgłoszeń do organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR konkursu Young Creatives 2014. Sprawdziliśmy, jakie elementy zgłoszeń będą najważniejsze dla Jurorów konkursu.
O autorze
2 min czytania 2014-01-28

Jako pierwsi na nasze pytania odpowiedzieli Łukasz Słotwiński, Creative Director nc+, Przewodniczący kategorii Young Creatives DESIGN i Blanka Lipińska, Creative Director w Saatchi & Saatchi Poland, Przewodnicząca kategorii Young Creatives PRINT/FILM.

Więcej informacji o Young Creatives 2014 >>>

Łukasz Słotwiński, Creative Director nc+, Przewodniczący kategorii Young Creatives DESIGN

Dlaczego warto zgłaszać swoich pracowników do konkursów takich jak Young Creatives 2014?

Wszelkie konkursy niesamowicie rozwijają ludzi. Pracodawcy powinni traktować tego typu wydarzenia jak najlepsze szkolenia i zabiegać, o jak największy udział w nich swoich pracowników. Ilość inspiracji zdobytej w trakcie uczestnictwa w konkursie takim jak KTR na pewno przełoży się pozytywnie na codzienny biznes. Jeszcze lepszy jest w tym aspekcie konkurs Young Cretives, gdzie do inspiracji i wymiany myśli dochodzi nauka szybkości myślenia, zrozumienia briefu, szybkiego researchu i celnej odpowiedzi na zadanie. Warto.

Jakie element/cechy prac konkursowych będą dla Pana najważniejsze podczas oceny?

Wszystkie. Projekt musi być porządny i dopracowany, czyli kompletny. Mądra odpowiedź na brief, kreatywne rozwiązanie, uciekające od kalek, a zawierające podstawę do stworzenia rzeczy oryginalnej, unikalnej i systemowej. Perfekcyjnie wykonanej, bo w designie chodzi także o detale, skoro jest sztuką użytkową, jako taką, więc potrzebuje odpowiedniej formy, formy która sprawia, że kawałek świata naokoło niej staje się piękniejszy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego warto jeździć na Festiwal Cannes Lions?

Z tego samego powodu, dla którego warto brać udział w Young Creatives i KTR, tylko, że te powody są na sterydach. To de facto cytat z Tony’ego Grangera, a on wie co mówi.

Co najbardziej ceni Pan w swojej pracy?

To że moja praca to moje hobby. Świetne jest też pomaganie ludziom stawać się lepszymi projektantami, i pomaganie im w ogóle. I kreowanie pewnego wycinka rzeczywistości. To wspaniała robota. Jedna z lepszych. Zwłaszcza moja.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gdyby miał Pan wskazać projekt/kampanię, którą powinien znać każdy z uczestników konkursu, co by to było?

To nie jest najważniejsze. Robi się z tego fetysz już powoli. Te wszystkie prezentacje cudne, to jest przede wszystkim element autokreacji autora i jego autopromocji. C’mon, nikt nie robi tego, żeby czegoś kogoś nauczyć, tylko, żeby pokazać się na postumencie. Warto oglądać, bo do muzeum chodzić trzeba, trzeba mieć swoje wzory i inspiracje, ale wiesz, na końcu dnia, to te najbardziej wartościowe projekty wychodzą z nas, i lepiej, żeby nie czuło się takiej czy innej inspiracji. Wolę, żebyś znał możliwości kropki, kwadratu, linii i światła niż wszystkie wielkie kampanie brandingowe ostatnich lat. Nikt się piłki z ławki nie nauczył.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Blanka Lipińska, Creative Director w Saatchi & Saatchi Poland, Przewodnicząca kategorii Young Creatives PRINT/FILM

Dlaczego warto zgłaszać swoich pracowników do konkursów takich jak Young Creatives 2014?

Young Creatives jest szansą na sprawdzenie umiejętności kreatywnego na forum międzynarodowym. To taki sprawdzian z samodzielności, ambicji i determinacji. Dla samego zainteresowanego okazja na fantastyczny początek kariery. W przypadku wygranej świetny PR dla obu stron.

Jakie elementy/cechy prac konkursowych będą najważniejsze podczas oceny?

Wszystkie te, które wpływają na poziom pracy np. pomysł i jego wykonanie.

Dlaczego warto jeździć na Festiwal Cannes Lions?

Bo raz w roku, przez kilka dni, w tym jednym miejscu spotyka się cały świat reklamy. To takie kreatywno-biznesowe SPA :). Inspiracje, kreatywna energia dzielenie się doświadczeniami, motywująca zazdrość o nagrody, okraszone imprezami do rana, sprawiają że ludzie wyjeżdżają z Cannes gotowi do działania.

Gdyby miała Pani wskazać kampanię, którą powinien znać każdy z uczestników konkursu, co by to było?

Jest sporo fantastycznych kampanii. Warto je znać, żeby wymyślać lepsze!

Co najbardziej ceni Pani w swojej pracy?

To, że wszystko jest w niej wyzwaniem.