TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nowe zasady przyznawania Oscarów – ma być więcej kobiet, osób LGBT+ i różnorodności rasowej

Nowe zasady przyznawania Oscarów – ma być więcej kobiet, osób LGBT+ i różnorodności rasowej
Amerykańska Akademia Filmowa ogłosiła wprowadzenie nowych zasad przyznawania Oscarów – od 2024 roku filmy, które będą chciały ubiegać się o główną nagrodę, będą musiały spełnić przynajmniej dwa z czterech nowych kryteriów dotyczących m.in. różnorodności rasowej czy płciowej.
O autorze
1 min czytania 2020-09-11

Tegoroczne protesty przeciwko nienawiści na tle rasowym, a także wszelkie ruchy społeczne walczące z dyskryminacją kobiet oraz społeczności LGBT+ niewątpliwie miały wpływ na zmiany w zasadach przyznawania Oscarów, które właśnie ujawniła Amerykańska Akademia Filmowa. 

Mowa tutaj dokładnie o nowych wytycznych dla filmów, które chcą zostać nagrodzone w głównej kategorii – teraz owe produkcje muszą spełniać przynajmniej dwa z czterech standardów.  

Pierwszy z nich, oznaczony literą A, dotyczy różnorodności przed kamerą. Przynajmniej jeden z głównych bohaterów, bądź odgrywający drugoplanową, lecz znaczącą rolę, musi reprezentować mniejszość etniczną lub rasową. Jeśli jednak film nie spełnia tego kryterium, to wówczas może wpisać się w inne wytyczne – co najmniej 30% obsady muszą stanowić kobiety, osoby LGBT+, aktorzy reprezentujący mniejszości rasowe lub etniczne oraz osoby z niepełnosprawnościami. Jeżeli jednak i to kryterium nie zostanie spełnione, to wówczas główny wątek filmu musi koncentrować się na problemach wyżej wymienionych grup.

Standard B natomiast skupia się na pracy za kulisami produkcji – tutaj również musi być spełnione jedno z trzech kryteriów. Otóż, wedle nowych zasad, co najmniej dwie z osób odpowiadających m.in. za reżyserię, casting, muzykę, kostiumy itp. powinny należeć do wyżej wymienionych grup, które zdaniem Akademii są niedostatecznie reprezentowane w przemyśle filmowym. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeżeli to kryterium nie zostanie spełnione, to wówczas albo co najmniej sześciu innych członków zespołu, albo co najmniej 30 procent ekipy filmowej musi pochodzić z niedostatecznie reprezentowanej grupy rasowej lub etnicznej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Standard C dotyczy z kolei zwiększania dostępu do przemysłu filmowego osób z nim niezwiązanych i oferowania więcej szkoleń czy też płatnych praktyk zwłaszcza osobom należącym do wyżej wymienionych grup mniejszościowych. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Natomiast standard D dotyczy zespołów odpowiadających za reklamę i marketing – tutaj również mają zostać zatrudnione osoby należące do którejś z niedostatecznie reprezentowanych grup.  

Nowe zasady mają stopniowo wchodzić w życie do 2024 roku, czyli przed 96 ceremonią rozdania Oscarów

PS

W związku z wszechobecnym kryzysem klimatycznym, hollywoodzka Akademia Filmowa postanowiła wprowadzić pewne kluczowe zmiany w organizacji najważniejszej gali nagród filmowych.

PS2

2 lipca br. przedstawiciele Netfliksa ogłosili, że Bozoma Saint John zostanie nową dyrektorką marketingu. Zastąpi tym samym Jackie Lee-Joe, która pracowała na tym stanowisku niecały rok.

PS3

Ze styczniem 2020 roku Helena Helmersson objęła stanowisku CEO w H&M. Jest ona pierwszą kobietą pełniącą tę funkcję w firmie, a zarazem pierwszą osobą na tym stanowisku, która wcześniej odpowiedzialna była za zrównoważony rozwój spółki.