Kilka dni temu Netflix oficjalnie ogłosił, że nową dyrektorką marketingu zostanie Bozoma Saint John. Menedżerka, której przodkowie pochodzą z Kenii, wcześniej pełniła funkcję dyrektora ds. marketingu w agencji Endeavour, była także dyrektorem marki w Uberze.
Saint John zastąpi tym samym Australijkę Jackie Lee-Joe, która na tym stanowisku pracowała niecały rok. Nowa dyrektor marketingu rozpocznie pracę od sierpnia br.
Zobacz również
Bozoma Saint John jest również działaczką społeczną, która wielokrotnie głośno wypowiadała się na temat nierówności płacowych kobiet i mężczyzn, a także walczy z dyskryminacją kobiet oraz osób czarnoskórych w miejscu pracy.
Tuż po mianowaniu Saint John na stanowisko szefowej marketingu Netfliksa wiele osób zastanawiało się, czy nie jest to jedynie związane z ogólnoświatową, głośną debatą społeczną na temat dyskryminacji osób czarnoskórych, zarówno w kulturze, jak i w pracy. Niewątpliwie jednak nie można odmówić Bozomie Saint John wieloletniego doświadczenia w branży marketingowej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Emma Watson dołączyła do zarządu francuskiej firmy Kering, która jest właścicielem takich marek, jak np. Gucci czy Yves Saint Laurent. Popularna brytyjska aktorka będzie odpowiedzialna za zrównoważony rozwój brandów należących do spółki.
PS2
Ze styczniem 2020 roku Helena Helmersson objęła stanowisku CEO w H&M. Jest ona pierwszą kobietą pełniącą tę funkcję w firmie, a zarazem pierwszą osobą na tym stanowisku, która wcześniej odpowiedzialna była za zrównoważony rozwój spółki.