Burger King w nowej kampanii całuje Ronalda McDonalda i wspiera społeczność LGBT+

Burger King w nowej kampanii całuje Ronalda McDonalda i wspiera społeczność LGBT+
Z okazji Helsińskiego Tygodnia Dumy, który odbył się w dniach od 7 do 13 września br., finlandzki oddział Burger Kinga przygotował plakaty przedstawiające pocałunek bohaterów reprezentujących amerykańską firmę oraz sieć McDonalds.
O autorze
1 min czytania 2020-09-14

Burger King postanowił wesprzeć Helsiński Tydzień Dumy, który miał miejsce w dniach od 7 do 13 września br., i na ulicach kilku największych miast w Finlandii umieścił nietypowe plakaty – przedstawiały one bowiem „króla burgerów” całującego Ronalda McDonalda. 

Na kreacjach pojawiło się także hasło „Miłość zwycięża wszystko”, odnoszące się do faktu, że Burger King i McDonald’s to marki stale ze sobą rywalizujące – czego przykładem są chociażby głośne reklamy, w których brandy nawzajem siebie zaczepiają. 

– Burger King zawsze opowiadał się za równością, miłością i prawem każdego do bycia takim, jaki jest. A jaki byłby lepszy sposób na przekazanie naszych wartości, niż przez zaprezentowanie gorącego pocałunku między Burger Kingiem a McDonaldem. Chcieliśmy pokazać, że ostatecznie miłość zawsze zwycięża. Zwłaszcza, że wiemy też, że sieć McDonald’s reprezentuje podobne wartości, które my wyznajemy – powiedziała Kaisa Kasila, menedżer marki Burger King Finland.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za realizację odpowiada agencja TBWA.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na początku lipca br. finlandzki oddział Burger Kinga ruszył z akcją, w ramach której zamówione dania marki można było odbierać w… restauracjach sieci McDonald’s.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W ramach niecodziennej akcji marketingowej kostarykański piłkarz Jonathan McDonald podczas ostatniego meczu wyszedł na boisko w koszulce z napisem „Burger King”.

PS3

W maju 2019 roku Burger King stworzył kampanię, w której poruszył kwestię strachu małych dzieci przed klaunami, by jednocześnie zareklamować swoje, pozbawione tych postaci przyjęcia urodzinowe.