Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Polacy sceptycznie oceniają deklaracje firm o zrównoważonym rozwoju [raport]

Jak pandemia wpłynęła na rynek mody oraz na popyt na ubrania i akcesoria? W skrócie: nastąpiło mocne wyhamowanie. Prognozy Boston Consulting Group wskazują, że sprzedaż w branży odzieżowej spadnie w tym roku o 30% (w porównaniu z 2019) i nie mniej niż 15% w 2021 roku.
O autorze
2 min czytania 2020-09-18

Cena i trwałość – główne kryteria zakupu

Ponad połowa konsumentów martwi się o swoje finanse osobiste i planuje mniej wydawać na modę. Eksperci oceniają, że wraz ze spadkiem poziomu życia zmienią się dotychczasowe nawyki konsumentów. Więcej klientów na całym świecie będzie wybierać tańsze towary. Druga grupa wybierze marki premium, które będą postrzegać jako zapewniające wysoką jakość materiałów i trwałość. Wynika z tego, że największe wyzwania stoją przed markami mainstreamowymi, niemieszczącymi się w tanim koszyku i niespełniającymi zarazem wymagań odbiorców marek premium.

Badania wśród konsumentów pokazują również, że bardziej niż kiedykolwiek będą oni preferować marki, za którymi stoją konkretne wartości, a zrównoważony rozwój stanie się koniecznym kryterium wyboru. Producenci muszą zapewnić odbiorców, że działają w sposób odpowiedzialny zarówno za środowisko i społeczeństwo.

– Zrównoważony rozwój to jakość życia, które mamy w tej chwili. Ale także korzystanie z życia w taki sposób, by jego jakość dla przyszłych pokoleń – naszych dzieci i wnuków – była taka sama, jak nasza. Zostało nam bardzo niewiele dostępnych zasobów, więc powinniśmy wykorzystywać je ponownie i dzięki temu nadal utrzymywać jakość życia na dobrym poziomie – mówi Robert van de Kerkhof, CCO w Lenzing AG. 22 września podczas Business Fashion Environment Summit wraz z Evą Kruse, Francois Souchet, Madsem Twomey-Madsenem będzie dyskutować o obiegu zamkniętym w gospodarce.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zużywamy 400% więcej ubrań niż 20 lat temu

Skutkiem szybkiego rozwoju przemysłu jest postępująca degradacja środowiska naturalnego, a badania pokazują, że drugim najbardziej szkodliwym sektorem dla naszej planety, tuż po petrochemii, jest produkcja i konsumpcja ubrań. Najnowszy raport Boston Consulting Group ujawnia, że 10% całkowitej emisji gazów cieplarnianych pochodzi od przemysłu odzieżowego i artykułów luksusowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nie można tylko brać czegoś ze społeczeństwa, aby maksymalizować nasze krótkoterminowe zyski i zaniedbywać aspekty społeczne i środowiskowe. Musimy także dać coś od siebie i ludziom, i Ziemi – komentuje JNW Maksymilian, książę Liechtensteinu. Podczas Business Fashion Environment Summit opowie o zrównoważonych inwestycjach i wskaźniku ESG w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwsze wyniki raportu „Importance of Sustainability: Implications in post-Covid Reality” poznamy 22 września 2020 roku podczas pierwszej konferencji poświęconej zrównoważonemu rozwojowi w Europie Środkowo-Wschodniej – Business Fashion Environment Summit.

Polacy sceptyczni wobec deklaracji firm

Raport BCG pokazuje dużą nieufność Polaków do deklaracji zrównoważonego funkcjonowania firm. W porównaniu ze średnią europejską aż 25 proc. więcej Polaków sceptycznie ocenia starania marek o dbałość o środowisko. Powszechnym zarzutem wobec przedsiębiorstw deklarujących zrównoważone zarządzanie jest brak informacji niezbędnych do weryfikacji owych deklaracji. Brakuje dialogu ze społeczeństwem, który dałby potencjalnym i obecnym klientom marek spojrzenie od środka na stan sektora odzieżowego oraz pomysły liderów rynku na rozwiązanie sytuacji. Przejrzystość marki i realne działania dla dobra planety przełożą się na lojalność marki.

– Zdałem sobie sprawę, że nigdy nie czułem się z tym komfortowo. Ale robiłem to, bo inni też to robili. Zacząłem się jednak zastanawiać, czy na łożu śmierci nie będę żałował, że czegoś z tym nie zrobiłem, że gdy miałem okazję, nie powiedziałem: nie. Wiedziałem, że ominie mnie z tego powodu wiele zleceń, ale wiedziałem też, że jeśli z dobrego powodu zamkną się przede mną jedne drzwi, drugie z tego samego staną przede mną otworem. – mówi Alexi Lubomirski, światowej sławy fotograf i aktywista. Podczas BFES opowie o relacji między kreatywnością a sustaiability.

Pierwszy dialog o sustainability w CEE

Business Fashion Environment Summit to pierwsza konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęcona zrównoważonemu rozwojowi w biznesie i modzie. Na zaproszenie Vogue Polska, organizatora wydarzenia, w roli głównych prelegentów wystąpią: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu, Samata Pattinson, Alexi Lubomirski, Robert van de Kerkhof, Anja Rubik, Katrin Ley oraz Francois Souchet.

Celem konferencji jest kształtowanie strategii biznesowych, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększanie świadomości w zakresie możliwych rozwiązań problemu nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży. Inauguracyjna edycja BFES odbędzie się 22 września 2020 roku od godz. 9.30 w formule hybrydowej online na stronie Vogue.pl oraz w Muzeum Polin w Warszawie.