TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zalando zaprasza do dzielenia się swoimi historiami w nowej kampanii „Zmiana to niekończąca się historia”

Zalando przedstawia nową kampanię, rozpoczynającą sezon jesień-zima 2020. Głównym przesłaniem kampanii jest akceptacja różnorodnych, autentycznych i osobistych przeżyć tego wyjątkowego roku i zaproszenie klientów platformy do podzielenia się swoimi historiami zmian.
O autorze
2 min czytania 2020-09-24

Rok 2020, dla wielu z nas, wiąże się z istotnymi zmianami. W rzeczywistości zmiany wokół nas zachodzą bez przerwy – nie tylko w tym wyjątkowym roku. Kampania Zalando jesień/zima 2020, której bohaterką jest brytyjska aktorka Patricię Allison, najlepiej znana z roli panseksualnej licealistki Oli Nyman w serialu komediowym Netflix Original – Sex Education, koncentruje się na zmianach, prezentując ludzi, którzy odkryli siebie na nowo. Opowiada ona prawdziwe, życiowe historie i inspiruje innych, by poczuli się gotowi do zmiany. Cytując Allison: „Zawsze szukam sposobów na zmiany i rozwój. Zmiana to historia, która nigdy się nie kończy, dlatego tak ważne jest pogłębianie relacji z samym sobą”.

Interaktywna i innowacyjna kampania prezentuje nowe spojrzenie na modę i jej przekaz, zapraszając społeczność Zalando do podzielenia się osobistymi historiami zmian za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zaproszeniem do przesłania własnych historii zmian są cztery klipy z udziałem Allison i towarzyszącej jej utalentowanej grupy aktorów, którzy pokazują osobiste chwile odkrywania siebie na nowo. Młody mężczyzna idący na pierwszą randkę z osobą tej samej płci, para tańcząca w pustej sali balowej, przestrzegająca zasad dystansu społecznego i młoda kobieta szczęśliwa sama w swoim mieszkaniu, po rozstaniu z kłótliwym partnerem.

Autentyczność kampanii sprawia, że łatwo się z nią utożsamić. Zmiana, którą przeżywają postacie w klipach, daje widzom siłę i bodziec do zrobienia tego samego. „Zmiana to niekończąca się historia. Opowiedz nam swoją” to hasło spotu reklamowego, które bezpośrednio zaprasza widzów do odwiedzenia profili Zalando na Instagramie i TikToku i podzielenia się swoimi historiami. Autentyczność i akceptacja samego siebie są kluczem w kampanii, i jak mówi Allison: „Myślę, że wszyscy przechodzimy przez zmiany, zwłaszcza w tym roku, w którym nasze życie zostało wstrzymane i musieliśmy uważnie przyjrzeć się temu, co robimy i w jaki sposób chcemy iść do przodu. Uważam, że to naprawdę ważny krok dla każdego. Chwile na autorefleksję i osobisty rozwój to coś, co staram się robić często”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania, w której to ludzie są w centrum uwagi, a moda odgrywa drugoplanową rolę, to droga do osiągnięcia celu Zalando, czyli inspirowania klientów i pokazania im, że ich własne historie mają ogromne znaczenie. Wybrane z przesłanych historii zostaną przedstawione jako filmy krótkometrażowe z udziałem Allison i towarzyszącego jej, utalentowanej grupy aktorskiej. Za wyreżyserowanie filmów odpowiadać będzie Sara Dunlop, odbiorczyni Cannes Lion, która kierowała kampaniami m.in. dla Facebooka, Burberry i Levi’s. Autorzy historii zostaną oznaczeni w filmach i w ten sposób powstanie bardzo osobisty, przez co unikalny kontent kampanii globalnej.

Zdjęcia do kampanii zostały wykonane przez Toma Craiga. Autorem wyjątkowych, wielofunkcyjnych i kontrastowych stylizacji jest Raphael Hirsch. Podkreślają one przekaz całej kampanii, odzwierciedlają jej styl i opowiadają historie. Zmiana to niekończąca się historia, zarówno w modzie, jak i poza nią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Ważne jest, abyśmy słuchali naszych klientów i angażowali się w relacje z nimi w odpowiedni sposób. Zmiana to coś, czego wszyscy doświadczyliśmy w tym roku, dlatego wybraliśmy ją jako główny temat naszej kampanii. Dla mnie i mojego zespołu zmiana oznacza również zmianę sposobu pracy i tworzenia kampanii. W tym roku, w czasie rzeczywistym, przetestowaliśmy nowe rozwiązania, takie jak zdalne tworzenie kampanii i zmiany w reagowaniu na potrzeby naszych klientów. Z pewnością wykorzystamy zdobytą w ten sposób wiedzę w przyszłych kampaniach, tak, aby ciągle inspirować naszych klientów – mówi Lydia Gries, head of creative direction w Zalando.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się