W obecnych, przesiąkniętych nowym technologiami czasach mało kiedy zastanawiamy się dwa razy, zanim wymienimy sprzęt na nowy. Jeżeli psuje nam się telefon, bądź komputer, najczęściej kupujemy w jego miejsce całkowicie nowe urządzenie.
Takie zachowanie niestety wpływa negatywnie na naszą planetę – a już zwłaszcza w przypadku telefonów komórkowych, wykonanych z plastiku, szkła, czy też innych materiałów, których nie można poddać recyklingowi.
Zobacz również
W związku z tym firma Orange ruszyła z nową kampanią, za pomocą której zachęca społeczeństwo do dawania drugiego życia starym telefonom.
W ramach kampanii marki powstał spot, który w poruszający sposób pokazuje, jak początkowo uwielbiany, a następnie odłożony w zapomnienie sprzęt może zostać wykorzystany ponownie mimo swoich lat.
Co ciekawe, w ramach kampanii marka Orange już wkrótce uruchomi w Europie kilka programów, których celem będzie zachęcanie klientów do zwrotu lub recyklingu starych telefonów, a także do naprawy oraz zakupu tych odnowionych.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Za realizację odpowiada agencja Publicis Conseil.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Back Market, francuski sklep zajmujący się sprzedażą używanego sprzętu, w swojej ubiegłorocznej kampanii przekonywał, że tzw. refurbished, czyli odnowiony sprzęt jest lepszym wyborem niż nowy produkt, m.in. z uwagi na jego wpływ na nasze środowisko.
PS2
Organizatorzy przyszłorocznych letnich igrzysk olimpijskich, które odbędą się w Tokio, wpadli na niezwykły pomysł wykorzystania starych urządzeń elektrycznych, takich jak smartfony czy komputery – stworzyli z nich medale.