TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Restaurant Week w nowej kampanii #JedzDlaZiemi zachęca do racjonalnych wyborów żywieniowych dla dobra planety

Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu będąca kolejną odsłoną akcji #SzanujJedzenie realizowanej we współpracy z Bankami Żywności. Akcja ma uświadamiać, jak wielkie znaczenie dla kondycji naszej planety mają codzienne decyzje żywieniowe.
O autorze
2 min czytania 2020-10-13

Jej inicjatorem i organizatorem jest RestaurantClub zrzeszający gości i najlepsze restauracje – organizator największego w Polsce festiwalu kulinarnego Restaurant Week. Kampania edukacyjna #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu potrwa do 15 listopada obejmując także Światowy Dzień Żywności (16 października) podczas którego RestaurantClub jako partner Banków Żywności weźmie udział w konferencji na temat ograniczania marnowania jedzenia w Polsce.

Idea edukowania o wpływie niewłaściwych decyzji żywieniowych na klimat planety, zachęcanie do racjonalnych wyborów jedzeniowych, niemarnowania żywności oraz do zachowań w duchu filozofii zero – waste, leżą u podstaw wszystkich festiwali organizowanych przez RestaurantClub. Sam system wcześniejszej rezerwacji menu online sprawia, że uczestniczący w festiwalach goście aktywnie ograniczają marnowania jedzenia. Restauracje znając wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Według szacunków organizatorów, dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu online, goście Restaurant Week zapobiegli w 2019 zmarnowaniu co najmniej 25 ton jedzenia.

#JedzDlaZiemi – Menu jarskie/rybne na pierwszym miejscu

Aż 1/3 problemów klimatycznych jest związana z nieracjonalnym gospodarowaniem żywnością. Jednym z największych zagrożeń dla naszej planety obok marnowania jedzenia, jest przemysłowa hodowla mięsa, która ma dramatyczny wpływ na środowisko – większy niż cały światowy przemysł wydobywczy. Pomimo tego, że spożycie mięsa w Polsce spada, to w dotychczasowych edycjach festiwali organizowanych przez RestaurantClub, nadal 2/3 Gości wybierało menu mięsne. Organizatorzy i restauracje mają ambicję, aby jak najszybciej odsetek zamawianych menu jarskich/rybnych wzrósł do 50%. Dlatego też po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie/rybne jest proponowane gościom na pierwszym miejscu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jako największe wydarzenie kulinarne odczuwamy dużą odpowiedzialność za wpływ na kulturę jedzenia poza domem w Polsce i co za tym idzie pośrednio na katastrofę klimatyczną na Ziemi. Dlatego też festiwalowi po raz kolejny będzie towarzyszyć ogólnopolska kampania społeczno-ekologiczna. Pierwszy raz w historii Restaurant Week na pierwszym miejscu pojawią się dania jarskie i rybne. Promowane będą także składniki zero-waste, natomiast zakazane plastikowe słomki i opakowania na wynos – mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy festiwalu Restaurant Week i kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.

Ogólnopolska kampania realizowana jest przez Dział Promocji RestaurantClub. Kanały kampanii to OOH, kampania radiowa, kampania kinowa, influencer marketing, digitial, partnerstwa medialne i instytucjonalne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania dotrze także do aktywnych użytkowników największej w Polsce bazy gości festiwalowych, których liczba przekroczyła już 250 tysięcy. W kampanii bierze też udział ponad 350 restauracji uczestniczących w nachodzącej edycji festiwalu Restaurant Week, która odbędzie się w dniach 28 października – 15 listopada, (trwają rezerwacje na RestaurantWeek.pl).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się