Raport Instytutu Analiz Rynku Pracy nt. komunikacji marketingowej

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości dostarcza wiedzy Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, która umożliwia lepsze rozpoznanie, zrozumienie i usystematyzowanie wiedzy o branży marketingowej.
O autorze
1 min czytania 2020-10-16

Opracowania dotyczące sektora komunikacji marketingowej pozwalają przybliżyć obraz branży. Jednym z takich opracowań podzieliła się właśnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Zachęcamy do zapoznania się z raportem przygotowanym przez Instytut Analiz Rynku Pracy pt. „Identyfikacja instrumentów wsparcia dla rozwoju sektora komunikacji marketingowej”.

Analiza obejmuje kilka wybranych państw europejskich, w których pracuje największa liczba osób w sektorze w UE-28. Polska w tym zestawieniu znajduje się na 5 miejscu! 

Najważniejsze wnioski wg PARP, płynące z raportu:

  • Polski sektor komunikacji marketingowej jest ważny nie tylko dla kraju, ale i całej gospodarki Unii Europejskiej – wymienia się go obok rynków takich największych europejskich państw jak: Wielka Brytania, Niemcy, Francja. Jego atuty to umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, adaptacyjność, elastyczność i otwartość firm na zmiany oraz kreatywność i sprawność w realizacji przyjętych założeń.
  • Głównymi trendami, które zmieniają sektor komunikacji marketingowej, są: digitalizacja procesów komunikacji, medializacja firm, fragmentaryzacja rynków, rozwój podcastingu, rosnąca popularność mediów społecznościowych oraz e-mail marketingu.
  • Poważnym zagrożeniem dla przyszłości sektora jest dezinformacja, czyli rosnąca liczba tzw. fake newsów, oraz prawdopodobieństwo wycieku informacji lub ingerencji w nią podczas transmisji danych. Stopniowa rezygnacja przedsiębiorstw z usług agencji marketingowych może również stanowić zagrożenie dla pozycji agencji na rynku usług, a także negatywnie wpływać na sytuację finansową jednostek.

Więcej informacji znajduje się na stronie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj