Rusza XV edycja Projektu Superbrands Polska!

O autorze
2 min czytania 2020-10-27

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands, który od ponad 25 lat na świecie i ponad 15 lat w Polsce, wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – dzisiaj działa już w blisko 90 krajach.

„Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje klientom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają̨. Korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi.”

Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje ponad 10 000 respondentów, a ocenie poddanych zostaje ponad 2 000 marek zgrupowanych w ponad 100 kategoriach. Szczególne miejsce w wyłonieniu laureatów zajmuje Rada Marek. To gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, a wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.

Marki biznesowe, wyróżniane corocznie tytułem Business Superbrands, zostają oceniane i wybrane przez ekspertów Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. Oceniają oni jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność i działania CSR.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Historie sukcesu wyróżnionych marek prezentowane są w Albumie Superbrands zwanej „biblią brandingu” a statuetki Superbrands nazwane „Oskarami marketingu” wręczane są laureatom na uroczystej Gali.

Laureatów tegorocznej edycji Projektu Superbands 2021 poznamy już w marcu 2021 r.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak wygląda proces Certyfikacji Superbrands 2021 dla marek konsumenckich, czyli w jaki sposób marka może stać się Superbrands 2021?

Laureaci marek nagrodzonych w obszarze B2C wyróżnieni zostają na podstawie wyników badania rynku. Badanie, na potrzeby XV edycji, zrealizowane będzie w styczniu 2021 r., metodą CAWI, na próbie N = 10 000 przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia i obejmie ponad 2 000 marek konsumenckich. Wyniki badania zostaną zważone do struktury populacji pod względem płci i przedziału wiekowego.

Proces Certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie trzystopniowej kwalifikacji:

  • Etap I: opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania
  • Etap II: badanie znajomości marki i skłonności do jej rekomendacji realizowane przez niezależny instytut badawczy metodą CAWI na próbie N > 10 tys. respondentów
  • Etap III: głosowanie Rady Marek

O przyznaniu tytułu Superbrands 2021 zadecydują połączone wyniki niezależnego badania konsumenckiego oraz wyniki głosowania członków Rady Marek.

Tytuł Superbrands 2021 otrzymają marki, które:

  • osiągną w badaniu konsumenckim Index siły marki powyżej 70% średniej z indeksu TOP 3 marek w danej kategorii
  • osiągną w głosowaniu Rady Marek ocenę pozytywną na poziomie 50% + 1 głos wszystkich oddanych głosów

Jak wygląda proces certyfikacji Business Superbrands 2021 dla marek w obszarze B2B?

Proces Certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie dwustopniowej kwalifikacji:

  • Etap I: opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania
  • Etap II: głosowanie ekspertów branżowych Konfederacji Lewiatan

O przyznaniu tytułu Business Superbrands 2021 decydują wyniki głosowania Ekspertów Konfederacji Lewiatan. Tytuł Business Superbrands 2021 otrzymają marki, które pozytywnie przejdą weryfikację i ocenę w czterech obszarach: jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność, działania CSR.

Wyniki XV edycji Projektu Superbrands i Laureatów, którzy otrzymają tytuł Superbrands 2020 i/lub Business Superbrands 2020, poznamy już w marcu 2021 r.

Marki, które zostaną wyróżnione tytułem, otrzymają zaproszenie do udziału Projekcie Superbrands,na który składa się wiele korzyści dla uczestników. Przywilejem wynikającym z uczestnictwa jest dostęp do licznych pól eksploatacji wyróżnienia Superbrands a także możliwość nawiązywania relacji biznesowych w gronie przedstawicieli najsilniejszych marek w Polsce.