TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Nie wypadaj z obiegu i używaj butelek zwrotnych. To jest modne!” – przekonuje Kompania Piwowarska w nowej akcji

„Nie wypadaj z obiegu” to nowa, edukacyjna akcja Kompanii Piwowarskiej. Firma przekonuje, że oddawanie butelek jest modne. Dlatego do współpracy zaprosiła magazyn Glamour, modelkę Zuzę Kołodziejczyk oraz projektantkę Magdę Hasiak i stworzyła stylową nerkę, w której można nosić butelki zwrotne.
O autorze
1 min czytania 2020-10-29

Kampania społeczna Kompanii Piwowarskiej „Nie wypadaj z obiegu” ma na celu zmianę postrzegania oddawania butelek zwrotnych do sklepu. Dzisiaj jest ono niekiedy postrzegane jako coś wstydliwego, podczas gdy jest to jedno z najbardziej korzystnych dla środowiska zachowań. Zapobieganie powstawaniu odpadów znajduje się na samym szczycie hierarchii sposobów postępowania z odpadami. Korzystając prawidłowo z opakowań wielokrotnego użytku zmniejsza się ilość odpadów, które należy poddać recyklingowi oraz emisję gazów cieplarnianych – bo butelka po piwie może być napełniona aż 20 razy, pod warunkiem że trafi z powrotem do sklepu, a nie do pojemnika na stłuczkę lub, co gorsza, do śmieci. To ważne dla środowiska, tak jak m.in. nieużywanie plastikowych słomek czy jednorazowych plastikowych torebek. 

W przypadku butelek zwrotnych po piwie sytuacja nie jest zła – ponad 90% z nich trafia do browarów do ponownego napełnienia. Kompania Piwowarska chciałaby jednak zwiększyć jeszcze skuteczność tego rozwiązania – stąd akcja i jej przesłanie. Żeby poprawić sytuację wystarczy po prostu przynosić butelki do sklepów na wymianę.    

– Kompania Piwowarska sprzedaje obecnie 45% swojego piwa w butelkach zwrotnych. Określiliśmy w swojej strategii zrównoważonego rozwoju, że do 2030 roku wszystkie nasze opakowania do napojów oraz opakowania zbiorcze, będzie można ponownie wykorzystać lub zrecyklować. Mają być one przy tym wykonane przede wszystkim z surowców pochodzących z odzysku i w 100% nadawać się do recyklingu. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że chcemy aby korzystanie z butelek zwrotnych stało się modne. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów tej nietypowej akcji – skomentował Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Aby połączyć pozornie nieprzystające do siebie światy: mody i butelek zwrotnych poznańska projektantka Magda Hasiak przygotowała 100 unikatowych designerskich butelkonerek, z kieszeniami na dwie butelki zwrotne. Nie będzie można ich kupić, a jedynie wygrać w konkursie Kompanii Piwowarskiej na Facebooku i Instagramie firmy opatrzonym hasztagiem #niewypadajzobiegu. Aby wygrać torbę będzie trzeba pokazać lub opisać jak stylowo oddajemy butelki zwrotne.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Butelkonerkę na okładce oraz rozkładówce Glamour prezentuje Zuza Kołodziejczyk, modelka, zwyciężczyni trzeciej edycji programu Top Model, dla której ekologia jest niezwykle ważna. Świadczy o tym m.in. projekt na jej koncie na Instagramie: #ZdrowaZmianaZuzy, w którym mówi o tym, co stara się zmienić, by być jeszcze bardziej eko dla dobra Ziemi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Partnerem projektu jest Organizacja Odzysku Opakowań INTERSEROH. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja V&P.