Wavemaker: praca w marketingu ciekawa, ale nieraz sprzeczna z przekonaniami [badanie]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wavemaker: praca w marketingu ciekawa, ale nieraz sprzeczna z przekonaniami [badanie]

Marketingowcy często lubią swoją pracę i uważają ją za ciekawą, ale częściej niż przedstawiciele innych profesji narzekają, że praca kłóci się z ich sumieniem i przekonaniami. Badanie Wavemaker sugeruje, że specjaliści z branży przeżywają kryzys wiary w marketing.

Ciekawa, nobilitująca, z realnym przełożeniem na wyniki biznesowe firm – marketingowcy doceniają szereg aspektów swojej pracy w branży, pokazuje badanie Wavemaker zrealizowane wśród pracowników agencji oraz marketerów. Mniej optymistyczny obraz wyłania jednak się z oceny spójności tego co robią z własnymi przekonaniami czy poczucia, że ich praca ma pozytywny wpływ na innych ludzi.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Niemal 30 proc. pracowników branży twierdzi, że często ich praca kłóci się z ich sumieniem lub przekonaniami (średnia dla innych branż wynosi 14%).

Niespełna co piąty pracownik marketingu ma z kolei poczucie, że jego praca ma pozytywny wpływ na życie innych ludzi (średnia dla innych branż – 43%).

– Jeśli poczucie sensu, poczucie pozytywnego wpływu oraz zgodę z przekonaniami potraktować jako składowe wiary w to, co się robi, mamy podstawy, by mówić o kryzysie wiary w marketing wśród marketingowców – uważa Maciej Kawka, szef strategii w Wavemaker i autor omawianego badania.

Jego zdaniem kryzys wiary w marketing powoduje szereg czynników, m.in. „buzzwordyzacja” branży, zalew niepotwierdzonych rzetelnymi danymi teorii marketingowych, spadająca renoma pracy w branży (potwierdzana m.in. w badaniach IPSOS i ScreenLovers), a także dyskutowany obecnie coraz szerzej wymiar etyczny naszej pracy.

– Mówi się dziś wiele choćby o sposobie pozyskiwania i wykorzystania danych w marketingu, cyfrowemu poprawianiu zdjęć kobiet, straszeniu konsumentów w reklamach. To wszystko powoduje, że pracownicy branży, a w szczególności - jak pokazało badanie – zatrudnieni w agencjach kreatywnych, nabierają wątpliwości co do sensu swoich poczynań zawodowych. Na omawiane bolączki nie ma jednego lekarstwa. Ale wydaje się, że na samopoczucie branży pozytywnie wpłynęłoby większe skupienie na ocenie efektów działań, motywowanie do udzielenia konstruktywnej oceny pracy – np. w przetargach czy ograniczenie branżowej nowomowy – mówi Kawka.

Wavemaker w swoim badaniu dotknął także m.in. kwestii wpływu pandemii na postrzeganie swojej pracy. W tym przypadku odczucia branży reklamowej nie odbiegają od średniej dla innych segmentów rynku. Widać jednak wyraźny rozdźwięk pomiędzy sytuacją kobiet i mężczyzn. 43% spośród zatrudnionych w marketingu pań (względem 27% mężczyzn) czuje się w związku z pandemią mocniej wypalona zawodowo. A tylko co dziesiąta (wobec 22% mężczyzn) odczuwa obecnie większą satysfakcję z pracy niż przed wybuchem pandemii.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij