W tym roku nie będzie słynnego YouTube Rewind – platforma uznała, że 2020 rok jest „zbyt ciężki”

W tym roku nie będzie słynnego YouTube Rewind – platforma uznała, że 2020 rok jest „zbyt ciężki”
Przedstawiciele YouTube’a poinformowali, że w tym roku, po raz pierwszy od dziesięciu lat, rezygnują z popularnego zestawienia znanego jako YouTube Rewind. Powodem jest fakt, że 2020 rok jest nie tyle wyjątkowy, co po prostu znacznie inny od ubiegłych lat.
O autorze
1 min czytania 2020-11-16

YouTube rokrocznie od 2010 roku tworzył tzw. YouTube Rewind, czyli zestawienie prezentujące najpopularniejsze filmy, piosenki, trendy, a także viralowe filmiki, które w danym roku biły rekordy popularności na platformie. Zazwyczaj takie podsumowanie było publikowane w serwisie w połowie grudnia.

Tym razem będzie inaczej. YouTube Rewind 2020 nie powstanie bowiem wcale. Przedstawiciele serwisu opublikowali w mediach społecznościowych oświadczenie, w którym poinformowali, że powodem tego jest pandemia koronawirusa, która sprawiła, że cały świat znalazł się w trudnym położeniu. 

– YouTube Rewind z założenia miało być swego rodzaju „świętem”. A 2020 rok jest inny od pozostałych. Zaś zrobienie podsumowania roku jak gdyby nigdy nic, nie byłoby w porządku – napisano w oświadczeniu. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W oświadczeniu przedstawiciele platformy wspomnieli o 2018 roku nie bez powodu – wtedy wówczas ukazał się niesławny YouTube Rewind 2018, który został głośno skrytykowany przez użytkowników platformy. Dlaczego? Otóż, zdaniem internautów, YouTube pominął wiele istotnych wydarzeń i aż nadto skupił się na influencerach i markach. Wideo zgromadziło ponad 18 mln łapek w dół i stało się jednym z najmniej lubianych materiałów, który pojawił się na platformie od początku jej istnienia. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponad 200 tys. złotych – tyle do tej pory udało się zebrać w ramach ogólnopolskiej zbiórki youtuberów dla polskich medyków walczących z koronawirusem. W ramach akcji wolontariusze dostarczyli do szpitali już m.in. 2 tys. maseczek jednorazowych, 500 przyłbic oraz 340 sztuk płynu do dezynfekcji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Portal The Information dotarł do informacji, z których wynika, że YouTube pracuje nad nową platformą, skierowaną do młodych użytkowników – miałaby ona stać się konkurencją dla TikToka.