TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mercedes-Benz stworzył reklamę, w której prawie w ogóle nie widać samochodu

Mercedes-Benz stworzył reklamę, w której prawie w ogóle nie widać samochodu
Mercedes-Benz zaprezentował niedawno reklamę promującą nową limuzynę elektryczną EQS. Aby zademonstrować niski ślad węglowy auta, przez niemal cały czas trwania spotu nie pokazano w nim samochodu.
O autorze
1 min czytania 2020-11-18

Reklamy marek motoryzacyjnych przeważnie mają to do siebie, że w jak najlepszy sposób starają się zobrazować możliwości i zalety promowanych samochodów. Nierzadko w spotach widzimy auta przemierzające drogi na tle malowniczych krajobrazów, a także uśmiechniętych użytkowników pojazdów. 

Najnowszy spot Mercedesa jest jednak zgoła inny. Reklama promuje nową limuzynę elektryczną EQS, lecz… na próżno szukać w niej samochodu. A przynajmniej przez większość czasu trwania spotu – bowiem dopiero na samym końcu pojawia się tytułowy pojazd.

Taki zabieg ma za zadanie zobrazować niski ślad węglowy auta. Podkreśla to narrator reklamy – aktor Jon Hamm, znany z roli Dona Drapera w serialu „Mad Men” – słowami: „Prawdopodobnie najważniejszy ślad, jaki nowy Mercedes-Benz zostawia na świecie, to… brak jakiegokolwiek śladu”. 

Za realizację odpowiada agencja Merkley+Partners.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W związku z przejściem Dietera Zetsche, wieloletniego prezesa marki Mercedes-Benz, na emeryturę, BMW przygotowało specjalny spot na jego cześć, w którym jednocześnie sugeruje, że od teraz może już spokojnie jeździć autem BMW i8.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z okazji ubiegłorocznego Dnia Kobiet, Mercedes-Benz złożył hołd partnerce biznesowej i żonie Carla Benza – Berthcie Benz, która odegrała kluczową rolę w historii niemieckiego przedsiębiorstwa.

PS3

W czerwcu 2019 roku na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.