Według rankingu TomTom Traffic Index Bukareszt jest jedną z najbardziej zanieczyszczonych stolic w Europie, jeśli chodzi o powietrze. Rząd państwa, chcąc zachęcić mieszkańców do zakupu elektrycznych samochodów, które według wielu ekspertów są lepsze dla naszego ekosystemu niż te na benzynę czy diesel, wprowadził tzw. bonus środowiskowy, czyli dopłatę do elektryków.
Renault również postanowiło zachęcić mieszkańców Rumunii do zakupu aut elektrycznych, w związku z czym marka stworzyła nietypowy, interaktywny billboard wyświetlający cenę samochodu Renault Zoe, która za pomocą specjalnego algorytmu obniżała się lub wzrastała w zależności od poziomu zanieczyszczenia powietrza wskazywanego przez czujniki umieszczone w obszarach o dużym natężeniu ruchu.
Zobacz również
Za realizację odpowiada agencja Publicis Romania.
PS
Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing