W centrum Warszawy, obok skrzyżowania Alei Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, stanął właśnie pierwszy w Polsce billboard będący jednocześnie filtrem powietrza. Dzięki technologii trzech warstw siatki oczyszczającej The Breath, opracowanej przez włoskich naukowców, instalacja jest w stanie pochłonąć zanieczyszczenia emitowane przez 91 350 samochodów rocznie. Technologia „The Breath” absorbuje cząsteczki takich zanieczyszczeń jak: tlenki azotu, siarki, a także benzen C6H6 (wysoce toksyczny czynnik rakotwórczy). Usuwając te gazy z atmosfery, technologia może zapobiegać zachodzeniu niektórych reakcji chemicznych, które powodują powstawanie cząstek wtórnych, takich jak PM10, PM1.0 i PM2,5, które to mają bezpośredni, szkodliwy wpływ na zdrowie. Od dziś billboard oczyszcza powietrze i zachęca do udziału w akcji „Wiem, czym oddycham”.
W drugiej edycji kampanii „Wiem, czym oddycham” w Polsce przybędzie kolejnych 100 zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza, które można zdobyć w konkursie Fundacji Aviva, skierowanym do lokalnych społeczności. 27 października w Krakowie Aviva organizuje AirRun, czyli bieg w maskach antysmogowych na dystansie 5 i 10 km, dla tysiąca uczestników. We współpracy z wydawnictwem edukacyjnym Nowa Era, marka przygotowała także scenariusze lekcji na temat smogu i propozycje konkursów. Materiały są dostępne na www.wiemczymoddycham.pl.
Zobacz również
Aviva jest pierwszą firmą w Polsce, która zdecydowała się zastosować to innowacyjne rozwiązanie. Podobne billboardy były już wykorzystywane w Londynie, Rzymie i Mediolanie.
– Nasza akcja zawiera uzupełniające się działania społeczne, edukacyjne i promocyjne. Większość z nich to świeże pomysły – zwłaszcza billboard pochłaniający smog czy bieg w maskach. Kontynuujemy też inicjatywy z pierwszej edycji, które najbardziej angażowały odbiorców – konkurs na czujniki jakości powietrza i materiały przygotowane przez influencerów. Wskazujemy proste rozwiązania, które chronią zdrowie przed smogiem bez rezygnacji z aktywnego stylu życia. W kampanii telewizyjnej przedstawimy specjalną propozycję dla naszych klientów – mówi Iwona Czech, kierująca działem komunikacji i zarządzania marką w Avivie.
Za koncept i wdrożenie działań odpowiada agencja Sixtyone Yards z Poznania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS IBM: People for smart cities
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy kiedykolwiek w centrum miasta szukałeś miejsca, by postawić bagaż, schronić się przed nagłą ulewą lub usiąść, aby zawiązać buty? IBM i francuski oddział Ogily & Mather w ramach kampanii “People for smart cities” przygotowali przydatne dla mieszkańców miast reklamy zewnętrzne.
PS2 Użyteczna reklama
Użyteczność to przyszłość branży marketingowej – przykładem może być aplikacja, która pomogła ograniczyć liczbę wypadków drogowych z udziałem osób słuchających muzyki w słuchawkach.