Refeel: koniec z „zielonymi wyrzutami” sumienia

O autorze
2 min czytania 2020-11-23

Przeciętny Polak zużywa 160 kg opakowań rocznie, z czego tylko 10% stanowią te, wykonane ze szkła, czyli podlegające 100% recyklingowi – wynika z badania opublikowanego w 2020 roku w Tygodniku Gospodarczym PIE. 40% tej liczby stanowią nadal opakowania wykonane z tworzyw sztucznych. Unia Europejska cały czas poszukuje rozwiązań tego problemu w postaci rozwiązań prawnych. Jednak na Polskim rynku pojawiają się firmy, które wychodzą do użytkowników z gotowym, w pełni ekologicznym rozwiązaniem. Wszystko po to, aby skończyć z „zielonymi wyrzutami sumienia”, które według badania Kantara z 2019 roku ma aż 29% rodaków.

Do takich innowatorów zdecydowanie należy marka Refeel. To wrocławski startup, który w 2019 roku został laureatem konkursu „Bitwa o startup” organizowanego przez samorząd województwa dolnośląskiego przy okazji kongresu ekonomicznego 365 Timing Economic Congress. Corem działalności Refeel są dwa rodzaje produktów: chemia gospodarcza oraz kosmetyki myjące. Wszystkie receptury zostały stworzone w oparciu o naturalne składniki. Jednak to system dystrybucji i pakowania jest tym, co ma w głównej mierze pomóc konsumentom w proekologicznych zmianach postaw.

– W naszym modelu sprzedaży chcemy wykorzystać trzy, dobrze działające na rynku rozwiązania. Koncepcja marki została zaczerpnięta z obserwacji rozwiązań, które od lat świetnie działają na innych rynkach, m.in. na rynku piw. Chodzi tu o zwrotne, szklane butelki. Założyciele marki chcieliby wykorzystać to rozwiązanie na rynku kosmetycznym. Kolejna obserwacja dotyczy rozwiązań stosowanych m.in Zalando, tj, wygodna wysyłka, np. do przydomowego sklepu czy paczkomatu oraz darmowy zwrot. Chcemy maksymalnie ułatwić konsumentom zakup naszych produktów i zwrot pustych butelek poprzez oferowanie im szerokiego wachlarza opcji wysyłki i zwrotu. Wierzymy, że bycie ekologicznym nie musi być trudne, a wygodne rozwiązania zachęcą większą liczbę osób do dbania o naszą planetę. Ostatnia obserwacja dotyczy rosnącego zainteresowania modelami abonamentowymi, które ściągają z konsumenta konieczność pamiętania o zakupach. Dlatego chcielibyśmy zaproponować naszym klientom możliwość zamówień cyklicznych – wyjaśnia Jakub Zublewicz, prezes Zarządu Refeel.

Budowanie biznesu w sektorze, który poprzez nieuniknione zmiany zachodzące w środowisku będzie musiał się rozwijać to bezsprzecznie przyszłościowe rozwiązanie. Butelki, w które zapakowane są produkty Refeel po wykorzystaniu ich zawartości oraz odesłaniu będą odpowiednio oczyszczane i dezynfekowane, aby ponownie napełnione wróciły do obiegu. Abonament na środki czyszczące do domu to pierwsze tego typu rozwiązanie w kraju. Sprzedaż produktów marki wystartuje w lutym 2021 roku, do tego czasu będą prowadzone zintensyfikowane działania edukacyjne w social mediach, mające na celu budowanie świadomości brandu i postaw ekologicznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj