Choć tegoroczny Black Friday odbędzie się za kilka dni, a dokładnie w piątek 27 listopada br., to już od jakiegoś czasu wiele marek organizuje liczne akcje promocyjne, mające na celu zachęcenie klientów do kupowania produktów w „okazjonalnych cenach”. To doroczne święto zakupów już od jakiegoś czasu okryte jest złą sławą, bowiem niejako przyczynia się do wzrostu konsumpcjonizmu na świecie – wszak bardzo często się zdarza, że klienci tego dnia kupują produkty tylko dlatego, że są one dostępne w promocyjnej cenie, choć wcale ich nie potrzebują. Te następnie w najlepszym przypadku lądują na dnie szafy, a w najgorszym – na śmietniku.
Walczyć z tym postanowiła nowozelandzka marka Allbirds, która oferuje ubrania oraz obuwie wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska. Z okazji tegorocznego Black Friday brand postanowił podnieść o jednego dolara ceny swoich produktów. Natomiast pieniądze zebrane ze swego rodzaju nadwyżki cenowej zostaną przekazane na wsparcie międzynarodowego ruchu Fridays for Future, zainicjowanego przez aktywistkę Gretę Thunberg.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
To nie pierwsza tego typu inicjatywa Allbirds – brand bowiem już od jakiegoś czasu angażuje się w liczne akcje z myślą o naszym środowisku, jest też jedną z nielicznych marek, które są transparentne w kwestii tego, ile dwutlenku węgla wyprodukowano przy tworzeniu poszczególnych ubrań czy butów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
A gdyby tak każdy z nas, zamiast kupować nowe, dostrzegł wokół siebie rzeczy, które już ma i zatroszczył się o to, by służyły jak najdłużej? Na przekór Black Friday IKEA w ubiegłym roku zwracała uwagę na meble i akcesoria znajdujące się w naszym mieszkaniu i podpowiadała, jak w prosty sposób o nie zadbać.
PS2
Są marki, które z okazji Czarnego Piątku wprowadzają liczne promocje, ale są też i takie, które… podwyższają ceny swoich produktów. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym dniem.